Shop menü

ÚJ CSÚCSRA ÉRT AZ INSTAGRAM AKTÍV FELHASZNÁLÓI BÁZISA

A közösségi képmegosztó még mindig gyorsan terjed, jövőre átlépheti az egy milliárdot az aktív felhasználók száma.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Új csúcsra ért az Instagram aktív felhasználói bázisa

A közösségi oldalak általában több száz millió embert képesek megmozgatni, de a milliárdos felhasználói számot bizony nagyon kevés szolgáltatást tudja elérni. Sok olyan megoldás van, ami a kezdeti lendületet követően kifullad, így például a Twitter vagy a Snapchat. Egyelőre az Instagtam sem tart még ennél a mérföldkőnél, de megállíthatatlanul robog előre, és a napokban újabb csúcsra ért.

Áprilisban jelenthette be az Instagram, hogy a havi aktív felhasználók száma átlépte a 700 milliós határt, előtte pedig 2016 decemberében arról számolhatott be a vállalat, hogy 600 millióan voltak havi szinten aktívak; szóval hozzávetőlegesen öt hónap alatt növelte 100 millióval a bázisát a szolgáltatás. (Nagyon fontos külön is kiemelni, hogy ez nem pusztán a regisztrációk száma, hanem azoknak a felhasználóknak, akik használják is legalább havonta egy alkalommal a szolgáltatást.) Most pedig már arról számolhatunk be, hogy a képmegosztó a 800 milliós csúcsot is meghódította, szóval a tempó szinte egyáltalán nem lassult. Ha ez a tendencia továbbra is így marad, akkor még arra is lehet esély, hogy egy éven belül ünnepelheti az egy milliárdos álomhatárt a vállalat.

Galéria megnyitása

Ezen felül pedig még egy fontos bejelentést is tett a felhasználói bázissal kapcsolatban az Instagram. A napi rendszerességgel használt profilok is új magasságot értek el, ilyen tekintetben már 500 milliónál tart a vállalat. Szóval fél milliárd ember használja minden nap valamilyen formában az Instagramot az okostelefonján, a táblagépén vagy a személyi számítógépén – hiszen már a webes felület is egyre jobban kezd fejlődni. Jól mutatja azt, hogy az Instagram milyen tempóval növekszik és szerzi az buzgó felhasználókat, hogy 2016 júniusában még a havi aktivitás volt 500 milliós szinten.

Galéria megnyitása

A vállalat a bejelentéssel egyidejűleg néhány újdonságról is megemlékezett. A jövőben például könnyebben kézben lehet majd tartani a hozzászólásokat. Ha valakinek publikus a profilja, abban az esetben lehetőség lesz szabályozni, hogy kik azok, akik megjegyzéseket fűzhetnek a képekhez, ezt az egyszerűbb feltételeken felül (például csak követett felhasználók) akár különböző csoportok szintjén is módja lesz korlátozni az embereknek. Az Instagram korábban már bevezetett egy szűrőrendszert a kommentekre, de az csak angolul működött, mostantól viszont már van arab, francia, német és portugál támogatás is ennél. Ez a szűrő a jövőben is folyamatosan fejlesztve lesz annak érdekében, hogy minél hatékonyabban és szélesebb körben tudja tenni a dolgát.

Galéria megnyitása

Az Instagram továbbá lehetőséget biztosít arra, hogy anonim módon jelentse a felhasználó, ha úgy ítéli meg, hogy egy társának segítségre lenne szükséget. Ez a funkció az élő videók közvetítése közben érhető el. Ezen felül pedig a kedveskedés jegyében is sokat tesz most a vállalat. Olyan matricákkal áll elő, amik a szeretet kifejezésére szolgálnak, valamint elindították a #KindComments hashtaget és a következő hónapokban a világ több pontján kedvesség-falakat fognak létrehozni. A felhasználókat pedig arra biztatják, hogy látogassanak el ilyen falakhoz és használják a fenti hashtaget.

Galéria megnyitása

A Facebook nagyon jó érzékkel nyúlt a közösségi szolgáltatásokhoz. A WhatsApp üzenetküldőt a vállalat 2014-ben vásárolta fel egészen hajmeresztő, 19,3 milliárd dolláros összegért, és a szolgáltatás két évvel később, 2016 februárjában átlépte az 1 milliárd regisztrált felhasználót. Idén februárban pedig már 1,2 milliárdan alkalmazták, szóval egy év alatt 20 százalékkal növekedett, és valószínűleg ez most is meglesz, ugyanis India nagyon rákapott: 200 millió indiai felhasználója volt februárban a szolgáltatásnak, ami jövőre akár meg is duplázódhat. Az Instagrammal még jobban járt a Facebook, ezt ugyanis 2012 áprilisában mindössze 1 milliárd dollárért szerezte meg. A képmegosztó szolgáltatás 2010-ben indult, de nagyon sokáig kizárólag iOS-en futott, akkor érkezett az androidos kliens, amikor a Facebook elindította az akvizíciót.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére