Shop menü

TÚL A 300 MILLIÓ AKTÍV FELHASZNÁLÓN A SPOTIFY

A járványhelyzet jelentősen megtolta a cég egyébként is jól futó szekerét, és a podcastokba fektetett beruházás is kezd megtérülni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Túl a 300 millió aktív felhasználón a Spotify

A koronavírus-járványnak kevés nyertese van, hiszen ez globálisan óriási csapást jelentett több szempontból is. Viszont a Spotify számára az átlagosnál is nagyobb érdeklődést hozott, és nagy valószínűséggel az is segítette a növekedést, hogy a cég gőzerővel elkezdte a podcastok terjesztését.

A Spotify még 2006-ban alakult, és rengeteg kitartó munkára volt szükség ahhoz, hogy a mostani eredményt képes legyen elérni. 2012 augusztusában még „csak” 15 millió ember hallgatta rendszeresen a kedvenceit a Spotify-on, és nagyjából 10 évet kellett arra várni, hogy 2016 júniusában elérje a 100 milliós felhasználói tábort. Ezt követően, tavaly januárban számolhattunk be arról, hogy átlépte a 200 milliós aktív hallgatói bázist a szolgáltatás, most pedig már 300 milliónál jár, ami egészen elképesztő eredmény.

Hivatalosan egyébként még csak 299 millió aktív felhasználó szerepel a vállalat által frissen közölt jelentésben, de itt nem kérdés, hogy időközben a 300 milliót átlépte ez a szám. Hiszen a második negyedévvel bezárólag kell az adatot érteni, szóval június 30-án volt ez a mérleg aktuális, azóta pedig egy újabb hónap eltelt. Éves szinten vizsgálva 29%-os növekedésről beszélhetünk, ami ezen a szinten már igencsak példás, és az előző negyedéves adathoz képest is 5 százalékkal sikerült fentebb tornászni a szolgáltatás elérési körét.

Galéria megnyitása

A jelek szerint a vállalat túl szégyenlősnek bizonyult ahhoz, hogy óriási betűkkel hirdesse a mérföldkő elérését, pedig joggal tehetné, hiszen nincs még egy olyan zenestreaming szolgáltatás a piacon, ami ezt jelenleg megközelítené. És bizony arra sem sok esélyt lehet látni pillanatnyilag, hogy a jelenlegi felállás mellett egyhamar elérje ezt másik cég.

A Spotify egyetlen valós vetélytársa az Apple Music (kb. 68 millió felhasználó), de mivel azt igazából nem lehet ingyenesen használni, így óriási hátránnyal indít, ha az aktív felhasználói bázisának méretét szeretnénk összevetni a Spotify-éval.

A jelentésben az is szerepel, hogy a Spotify 138 millió előfizetővel rendelkezik, ezek azok a felhasználók, akik a havidíj kifizetése mellett hallgatják a zenéket, beszélgetős műsorokat. Az aktív táborhoz képest az előfizetők aránya 46 százalékos. Továbbra is nagyobb azoknak az aránya, akik a reklámok mellett hallgatják a zenéket. Azt is pontosan lehet tudni, hogy a havi aktivitás ebből a szempontból elért a 170 milliós határt.

Egy érdekesség is kiolvasható a számokból: ha minden adat stimmel, akkor nagyjából 9 millió felhasználó, tehát a teljes előfizetői bázisnak a 6,5 százaléka úgy ad ki pénzt hónapról hónapra a szolgáltatásért, hogy nem használja azt havi rendszerességgel.

Galéria megnyitása

A Spotify kitért arra is, hogy a koronavírus hatását az autókban történő zenehallgatási szokások nagyon jól mutatták. Járművekben a szolgáltatást áprilisban 50%-kal használták kevesebben, mint azt megelőzően. Júniusban viszont már csak 10%-os volt az átlagostól való elmaradás, szóval ez is azt jelzi, hogy a forgalom rendje már nagyjából helyre állt a legtöbb piacon nemzetközi szinten.

A vállalat adatai szerint sokan kezdtek el podcastokat hallgatni, aminek köszönhetően növekedett a Spotify használatával eltött ideje az embereknek. Ez mindenképpen jó hír a cég számára, és azt jelzi a befektetők felé, hogy nem volt hiábavaló az a több százmilliós beruházás, amit különböző módokon erre költött a vállalat az elmúlt bő egy évben.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére