Az Instagram folyamatosan dolgozik azon, hogy a videósok részéről a lehető legnagyobb elköteleződést érje el. Egy teljesen új eszközt is bevezet a platform azzal a céllal, hogy a készítők munkáját hatékonyabbá tudja tenni. Ezáltal a felhasználók a hibázási lehetőséget képesek lesznek jelentősen lefaragni, minimálisra csökkenteni.
A videósoknak nincs egyszerű dolga abból a szempontból, hogy amikor egy-egy új témához nyúlna, akkor mindig megvan arra az esély, hogy a végeredmény nem nyeri el a követői bázis tetszését. Ezzel pedig könnyen lehet, hogy értékes feliratkozókat veszítenek el a közösségi médiában. Éppen emiatt sokszor nem is nagyon mernek a tartalomkészítők teljesen új dologgal kísérletezni, a megszokottól eltérő eszközökhöz nyúlni. Inkább csak csinálják azt tovább, amivel befutottak és sikereteket értek el, a bevált receptet koptatva.
Pedig az újdonságokkal próbálkozás sokszor vezethet eredményre, szép sikerekre. Az Instagram pedig gondoskodna arról, hogy bátrabban próbálkozhassanak az emberek olyan dolgokkal is, amik talán nem jönnek be, esetleg a komfortzónájukon kívül esik. Ezért hívta életre a Trial Reels funkciót.
A Trial Reels működése igazán érdekes, nem láttunk még ehhez hasonlót sem a közösségi médiában. Ezt kihasználva úgy lehet videókat, reeleket megosztani az Instagramon, hogy azt a követői tábor nem látja.
A platformok általában éppen ellenkezőleg szoktak üzemelni, az újonnan feltöltött tartalmakat a lehető leggyorsabban próbálják a követőkhöz eljuttatni. Még akár értesítést is küldenek a friss anyagokról a felhasználóknak. A Trial Reels révén viszont úgy lehet feltölteni újdonságokat, hogy azt először a szolgáltatás direkt olyanoknak a hírfolyamában jeleníti meg véletlenszerűen, akik nem követők. Ennek megfelelően nem tudják, hogy egyébként az adott személy, vállalkozás milyen videókat szokott feltölteni.
A Trial Reels esetében egy objektívebb visszajelzést kaphat a felhasználó a közösségtől. A feltöltést követően egy nappal már nagyjából látható lesz, hogy milyen reakciókat váltott ki az Instagram népéből az új formátum, megszokottól eltérő tartalom. A lejátszások számához viszonyulva a kedvelések, a hozzászólások és a megosztások mennyisége már elárulhatja, mekkora sikert aratott a rövid reel videó. Ha nem jött be, úgy lehet törölni, hogy a feliratkozók, követők tábora semmit nem észlelt az egészből.
Mialatt egy videó a trial időszakban van, az alatt a felhasználói profiloldal megnyitása után sem lehet látni. Szinte sehol nem jelenik meg a követők számára. Egyetlen módon juthat el hozzájuk, mégpedig a direkt üzenetek révén. Ha egy embernek feldobja az anyagot az Instagram, mert az adott fiókot nem követi, de DM üzenetben elküldi egy követőnek, akkor a követő megnézheti a kísérleti idejét töltő videót.
Nagyon egyszerűen lehet használni az újítást, csak egy kapcsoló az egész. És biztosan nem fogja elkerülni egyetlen tartalomkészítő figyelmét sem, hiszen a feltöltés folyamatában a reellel kapcsolatos beállításoknál, ez lesz elsőként kiemelve új lehetőségként. Amennyiben egy trial időszakban levő videó sikeres és jó fogadtatásban részesül, pillanatok alatt át lehet majd állítani mindenki számára látható státuszba. Ilyenkor új feltöltésként jelenik majd meg a követőknél, nem kell attól tartani, hogy rögtön hátrányból indulhat.
Egy ideje már tesztelte a funkciót az Instagram egy szűkebb kör bevonásával, és pozitív visszajelzéseket kapok. Ezért döntött úgy, hogy eljött az ideje a globális bevezetésnek.