Shop menü

TOVÁBBRA IS CSÖKKEN A MOBILPIAC FORGALMA

Hiába várták a nagy fellendülést az idei év második felétől, legfeljebb az ünnepi szezon hozhat pozitív eredményt.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Továbbra is csökken a mobilpiac forgalma

Befutottak a mobilpiac idei harmadik negyedévét összefoglaló első gyorsjelentések, és bár a számok között azért van eltérés, abban a Counterpoint és a Canalys elemzése is egyetértésre jutott, hogy a forgalom tovább csökkent. Viszont az eddigiekhez képest már kisebb volt az eladások visszahúzódása, ami mindenképpen jó előjel az év végére nézve.

Az okostelefonok eladása az elmúlt negyedévekben konzisztens csökkenésben voltak. A mostani már a hetedig negyedév zsinórban, amikor az egy évvel korábbi adatokhoz képest rosszabb eladásokat mértek a szakemberek. Most már a Canalys szerint nem volt olyan vészes a helyzet, mint akár csak az idei év első felében, a Counterpoint azért továbbra is elég stabil visszaesést könyvelt el.

A Canaly és a Counterpoint 1, illetve 8 százalékos csökkenésről adott hírt a napokban.

Ez azt jelenti, hogy bár 2022 harmadik negyedévében már eléggé rosszul álltak a számok, most még tovább mérséklődtek az eladások. De legalább már nem olyan jelentős mértékben, mint az előző két negyedévben. 2023 első felében még 10 százalékot meghaladó csökkenés is kimutatható volt.

Galéria megnyitása

Ugyanakkor azt is látni kell, hogy egymást követően 2020, 2021, 2022 és 2023 is csökkenést hozott ebben az időszakban. A Canalys számai alapján ugyan voltak olyan negyedévek az elmúlt években, amikor pozitívan alakult az eladási mutató, de igazából a harmadik negyedévben folyamatosan mínuszról számolhatunk be. Legutóbb 2019-ben volt növekedés ebben az időszakban.

Legutóbb 2021 negyedik negyedévében volt az okostelefonok eladásában növekedés, és elnézve a trendeket, könnyen lehet, hogy 2023 negyedik negyedéve ismételten pozitív számokat fog hozni. Arra biztosan nem kell számítani, hogy kirobbanóan nagy lesz a kereslet, de egy minimális növekedés összejöhet a 2022-es ünnepi időszakhoz képest, ami elég gyászosan sikerült. Akkor az Apple piacvezető lett, de gyártási nehézségek miatt nem tudott annyi iPhone-t eladni, mint amekkora igény volt egyébként, szóval ez is segíthet idén – ha nem jön közbe újabb váratlan esemény.

Galéria megnyitása

A gyorsjelentések szerint az elmúlt negyedévben a Samsung különösen nagyot bukott, mind a kettő elemző 10 százalék feletti forgalomcsökkenést állított meg a dél-koreaiak esetében. Ettől függetlenül azonban az első helyet meg tudta szerezni a vállalat, megelőzve az Apple-t és a Xiaomit. Ez utóbbi két vállalat nagyjából tartotta a korábbi részesedését, vagy egy minimálisan csökkent a piacuk, itt már volt némi különbség a különböző kutatások között.

Galéria megnyitása

Az Oppót mérték a cégek a negyedik helyre az első eladási számok alapján, az ötödik helyre azonban már nem ugyanazt a nevet tették. A Counterpoint szerint a Vivo még az ötödik tudott lenni éppen hogy az Oppó nyomában, a Canalys szerint viszont a Transsion zárt egy hajszállal az Oppo mögött. Ez a trió nagyon közel van egymáshoz, és az Oppo tényleg csak egy minimális előnyben lehet.

A Canalys szakembere elmondta, hogy a Transsion és a Xiaomi egyaránt ráment az utóbbi időben a fejlődő országok kiszolgálására. Ezeken a területeken az emberek most még nem engedhetnek meg maguknak egy okostelefont, de hosszabb távon a mostani munka gyümölcse beérhet. Ahogy az elemző, Amber Liu fogalmaz „jól játszák ki a lapjaikat” a cégek, hogy hosszútávon szebb sikereket érjenek el.

Galéria megnyitása

A fejlettebb régiókba azért is esett vissza az okostelefonok forgalma az utóbbi időben, mert az emberek egyre ritkábban vásárolnak új eszközt. Környezettudatosabbak lettek, illetve az újabb mobilok hosszabb ideig biztosítanak jó felhasználói élményt. A javításra is többen mutatnak hajlandóságot napjainkban, mint néhány évvel ezelőtt.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére