Shop menü

TÖBB SZÁZ MÉTERRE LÁTÓ LIDAR SZÜLETETT AZ ÖNVEZETŐ AUTÓK SZÁMÁRA

A Luminar műhelyéből érkezik a technológiai újítás, ami még biztonságosabbá teheti az autonóm módon közlekedő személyautókat a jövőben.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Több száz méterre látó LiDAR született az önvezető autók számára

A Luminar az egyik legjelentősebb LiDAR beszállító a járműiparban, egyebek mellett a Mercedes-Benz is a partneri körben van. A cég pedig bejelentette, hogy egy teljesen új szenzort fejlesztett, amivel az eddigieknél is messzebbre „látnak” majd a személyautók a közutakon. Továbbá beszélt a jövőbeli célokról is.

A LiDAR-ok mostanra több száz különböző személyautóban vannak jelen, és ezeknek általában az a feladata, hogy a lehető legtávolabb tudják érzékelni a különböző dolgokat az úton az autók előtt. A személyautókat ma már tucatnyi szenzorral szerelik fel körbe, hogy a vezetéstámogató rendszereket minél magasabb szintre emeljék, és a LiDAR az, ami általában az autó előtti teret pásztázza, és a jármű orrában vagy valahol a tető síkjában helyezkedik el.

A Luminar mérnökei most egy olyan LiDAR-t hoztak létre, ami akár 300 méterre is ellát az autó előtt.

Az újdonság az Iris Plus névre hallgat, és ennek köszönhetően a nagy sebességű közlekedésben lényegesen lehet majd javítani a biztonságot. A személyautók előbb tudnak majd reagálni a veszélyhelyzetekre, gyorsabban be tudnak avatkozni a balesetek elkerülése érdekében.

Úgy tervezte a Luminar az Iris Plust, hogy azt a tető és a szélvédő találkozásánál szinte teljesen észrevétlenül lehessen majd elhelyezni. Korábban a legnagyobb látótáv a Luminar elérhető fejlesztései esetében 250 méter volt. Az Iris Plus révén olyan ütközések is megelőzhetők is elkerülhetők, vagy jobban lereagálhatók lesznek majd, amiket a korábbi LiDAR-ok nem tudtak volna időben előre látni.

Galéria megnyitása

A cég elmondása szerint az újdonság révén autópályatempóban is elkerülhetőek lesznek a kisebb tárgyakkal történő ütközések. Látja majd a személyautó, ha lassítani kell, mert valahonnan egy ember lép a jármű útjába a távolban, vagy egy biciklis veszélyesen behúzódik a sávjába.

Az is kiderült, hogy a vállalat már arra készül, hogy jelentősen növelje a gyártókapacitását. Vélhetően látják a növekvő megrendeléseket, és erre reagálnak. Mexikóban fogják a következő új gyárat felépíteni, ahol nemcsak LiDAR-ok, hanem más termékek előállítása is fontos szerepet fog kapni. Terveben van továbbá egy ázsiai gyár létesítése is, amivel költséghatékonyabbá lehetne tenni egyes termékek előállítását.

Ezen felül szerepel még a tervek között egy félvezetőgyártással foglalkozó leányvállalat létrehozása, hogy több komponenst tudjon saját magának készíteni, és egy felvásárlásra is készül, egy adatkezelő hardverekkel foglalkozó startup LiDAR-os divízióját fogja bekebelezni. Ha minden jól megy, akkor a jövőben a cég a LiDAR-okkal lényegesen több információra lesz képes szert tenni, ezen dolgozik a Scale.ai bevonásával: gépi tanulással elemeznék valós időben, hogy mit láthat a szenzor.

Galéria megnyitása

Bár vannak olyan vállalatok is, akik korábban azt hangsúlyozták, hogy az önvezetéshez nem kell radar vagy LiDAR, de a technológia folyamatos, gyors fejlődése úgy fest, hogy idővel mégis mindenkit ebbe az irányba fog terelni. Arról a Luminar nem beszélt most, hogy az Iris Plus LiDAR milyen szintű képalkotásra lesz képes a távoli tárgyak esetében, de ezeknek a felbontása folyamatosan javul, és az MI képbe kerülése még érdekesebbé teheti a dolgot.

Az egészen biztos, hogy az autonóm közlekedés felé robogunk, de azt most még nem látni tisztán, hogy néznek majd ki azok a fedélzeti rendszerek, amik nagy biztonság garantálása mellett lesznek képesek gondoskodni az önvezetésről, nemcsak országutakon, de a városok forgatagában is, ahol megannyi váratlan lépésre kell felkészülni.

Galéria megnyitása

Az biztos, hogy a Luminar mindenképpen szeretne stabil járműipari beszállító maradni, és 2025-től már szállítani fogja a Mercedes számára az Iris Plust, és más gyártók is benevezhetnek majd erre. A partnerkörében ott van még a Volvo, az Audi, a Toyota, és lehetne még sorolni a márkákat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére