Time Warner-AOL: válás lett a vége

Time Warner-AOL: válás lett a vége

A világ egyik legkevésbé sikeres vállalati fúziója érhet véget, miután a Time Warner Inc. tegnap bejelentette: a médiacsoport igazgatósága jóváhagyta az AOL Internet egység leválasztását az év végével. Az AOL online-hirdetési, illetve internetszolgáltatói üzletágait egy független, a tőzsdére bevezetendő társaságba viszik ki. A válás a legjobb megoldás mind a Time Warner, mind az AOL számára - fogalmazott a Time Warner közleményében Jeffrey Bewkes vezérigazgató. Az ügylet lebonyolítása érdekében a Time Warner megvásárolja a Google-tól az AOL-nak azt az 5 százalékát, ami nincs az ő tulajdonában; amikor a Google 2005-ben részesedést szerzett, akkor az AOL mintegy 20 milliárd dollárt ért, most egy a Bloomberg által idézett elemző szerint 6,3 milliárd dollár körül lehet az értéke, ebből 3,4 milliárd jut a hirdetési üzletágra.

Az America Online Inc. 2001-ben vásárolta meg a Time Warnert 124 milliárd dollárért, a következő évben - a dotkomlufi kipukkanása után - már óriási veszteséggel zárt az összeolvadt társaság. (Ez idő tájt az AOL bevételének tekintélyes hányada származott a betárcsázós internetes hozzáférésekből, de ez az üzlet a 2002-es csúcs után meredek hanyatlásnak indult.) A 2003-ig AOL Time Warnerként futó, majd az AOL-t a nevéből elhagyó vállalat története tele volt vezetőváltásokkal, felügyeleti eljárásokkal, perekkel, és arra is hiába tettek kísérletet, hogy eladják az AOL egységet: a megkeresett vevőjelöltek sorában végül nemet mondott mind a Google, mind a Yahoo!, mind a Microsoft.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward