Tervezett infókiszivárogtatás Apple-módra

Bár az Apple igen hatékonyan őrzi a titkait és veszi elejét gyakorlatilag minden önkényes infó-kiszivárogtatásnak, ezzel együtt azonban időnként az is megesik, hogy valamit valóban ki akarnak szivárogtatni - és természetesen erre is megvan a jól kidolgozott módszerük.

Tervezett infókiszivárogtatás Apple-módra

Bár az Apple igen hatékonyan őrzi a titkait és veszi elejét gyakorlatilag minden önkényes infó-kiszivárogtatásnak, ezzel együtt azonban időnként az is megesik, hogy valamit valóban ki akarnak szivárogtatni - és természetesen erre is megvan a jól kidolgozott módszerük.

John Martellaro, a vállalat egykori középvezetőjének elmondása szerint az ilyesmi alapvetően úgy nézett ki, hogy felkereste őt egy felsővezető, és megkérdezte, van-e esetleg egy megbízható barátja/ismerőse valami nagyobb hírközpontnál? Ha a válasz igen, akkor jön a felkérés az illető személyes vagy telefonos megkeresésére és a kiadni kívánt infó megosztására.

Kiemelten fontos azonban, mint kiderült, hogy mindenféle írásos közlésmód teljes egészében kizárt, csak és kizárólag szóban mehet a tájékoztás - ennek oka pedig egyszerűen ama régi igazság, miszerint az írás megmarad, de a szó elszáll. Értelemszerűen ez azért fontos, hogy szükség esetén később gond nélkül le lehessen tagadni mindent, félreértésre hivatkozva - védve így mind az Apple-t, mind a hír publikálóját.

Martellaro elmondása szerint az ilyen kiszivárogtatás célja nem a részvényárak manipulálása (bár ez persze mindenképpen egy kellemes mellékhatás lehet, ha mégis bekövetkezik), hanem sokkal inkább afféle burkolt közvéleménykutatás, mivel így már jó előre leszűrhetik, milyen fogadtatása lenne egy-egy új elképzelésnek. De szolgálhat a versenytársak megzavarására/megtévesztésére éppúgy, ahogy a partnerek manipulálására és más hasonló ügyletekre is.

Végeredményben azonban a módszer alaposságának és tagadhatóságának köszönhetően maga az Apple mindig tisztán kerülhet ki minden ilyen szivárogtatásból, és megőrizheti azt a hírnevét is, miszerint hivatalosan soha nem nyilatkozott még ki nem adott termékekről.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward