Shop menü

TERJESZKEDNI KEZD A FACEBOOK WATCH

A Facebook videós platformja több felületen válik elérhetővé, és jobb bevételszerzési lehetőségeket nyújt majd – ez pedig több reklámot jelent.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Terjeszkedni kezd a Facebook Watch

A Facebook még 2017-ben rántotta le a leplet a Facebook Watch-ról, ami kezdetben csak az Egyesült Államokban volt elérhető, de mára már egyre szélesebb közönség férhet hozzá, és most újabb terjeszkedést jelentett be a vállalat, csak ezúttal nem regionálisan, hanem felületek szintjén.

A vállalat beszámolója szerint havi szinten 400 millió ember van, aki legalább egy percnyi videót megnéz a Facebook Watch-on keresztül, ami elsőre nem is hangzik rosszul, de valójában nem túl nagy a rendszeres aktivitás. Napi szinten vizsgálva már csak 75 millió felhasználó videózik huzamosabb ideig (legalább 20 perc) ezen a felületen. Ez pedig bizony már eltörpül az 1,5 milliárdos napi aktivitás mellett, hiszen mindössze az emberek kb. 5 százaléka az, aki lelkesen fogyasztja a Watch-on megosztott videós tartalmakat. Amit még ki kell emelni pozitívumként, hogy valószínűleg nagyon gyorsan növekedik a felhasználói tábor, mert négy hónappal ezelőtt még arról beszélt a vállalat, hogy csak 50 milliós a havi aktivitás.

Galéria megnyitása

Az emberek manapság már talán több időt töltenek az okostelefonjukon videózással, mint egy személyi számítógép előtt ülve, azonban ez nem azt jelenti, hogy elegendő volna mobilon jelen lenni. Márpedig a Facebook Watch mostanáig csak a Facebook applikáción keresztül volt elérhető, más formán nem. De ez most megváltozik. A cég bejelentette, hogy immáron elérhető a videós platform asztali gépen és notebookon keresztül is a böngésző használatával. Továbbá a fejlesztők gondoltak azokra is, akik szerényebb okostelefonnal rendelkeznek vagy kevésbé fejlett országból férnek hozzá a közösségi oldalhoz, és a Facebook Lite applikációba is beágyazták ezt a funkciót. (A Facebook Lite lassan terjedt el, de ma már 200 millióan használják rendszeresen, így érthető, hogy ide is elhozta a videós platformot a cég.)

A vállalat természetesen tisztában van azzal, hogy a Watch bevételtermelését is fel kell pörgetni ahhoz, hogy minőségibb tartalmak számára is vonzóvá váljon. És bár ezzel valószínűleg veszít majd néhány nézőt, szélesebb körben fogja már a reklámokat is beágyazni a felvételekbe. A Facebook augusztusban kezdte a reklámos blokkokat, szüneteket tesztelni világszerte öt országban, és most úgy döntött, hogy kiterjeszti ezt a lehetőséget. Mostantól már 40 országban kell majd hirdetésekkel számolni a Watch nézőközönségének. Szerencsére Magyarországot egyelőre még elkerülik a reklámok, és a magyar nyelv sem támogatott a hirdetéseknél. A reklámok mellett szerencsére a jó új tartalmakról is próbál gondoskodni a cég, éppen ezért több saját gyártású műsorral próbál szolgálni, a megkezdetteket pedig tovább folytatja, hogy a rajongók ne legyenek csalódottak, illetve újabb nézőket érjen el ezzel is a vállalat.

A Facebook a jelek szerint a jövőben arra fog koncentrálni, hogy jobb nemzetközi tartalmak kerüljenek fel a Watch-ra, viszont az a hír járja, hogy a támogatási alapból kevesebb pénz jut majd egy-egy felvétel számára bizonyos esetekben. A cég valószínűleg azt szeretné elérni, hogy megértsék a partnerek, más bevételszerzési lehetőségeket kell előtérbe helyezniük, nem szabad a támogatásra hagyatkozniuk. A Facebook idővel egyre több hirdetési lehetőséget fog majd bevezetni a kedvezően fenntartható modell létrehozás érdekében, és persze még több országban jelennek majd meg a reklámok a videók közben.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére