Shop menü

TELJESEN ÚJ TECHNOLÓGIÁT BEVETVE JÁTSZHATJA KI A HIRDETÉSBLOKKOLÓKAT A YOUTUBE

Egy olyan eljáráson dolgozik a vállalat, amivel bizonyos esetekben teljesen lefegyverezné a reklámokat akadályozó eszközöket.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Teljesen új technológiát bevetve játszhatja ki a hirdetésblokkolókat a YouTube

A hirdetésblokkolók és a YouTube párharca nagyjából olyan, mint egy végtelenített Tom és Jerry epizód. Hosszú évek óta tart, és a fordulatok egymást követik, néha egészen meredek történetekkel. A YouTube néha csak figyelmeztet, de van, mikor a felhasználói élményt igyekszik rontani, csak kapcsolja ki végre a felhasználó az adblockert – és fizessen elő a szolgáltatásra. Ahány alkalommal új trükkhöz folyamodik a YouTube, a fejlesztők annyiszor hoznak létre friss megkerülési módszereket.

Tavaly októberben voltak a YouTube-nak egészen határozott fellépései, és sok esetben sikerült elérnie a célját, de mostanra kicsit megnyugodtak a kedélyek. Ha jön is egy újabb hirdetésblokkolót akadályozó fejlesztés, egyszerűen csak másik eszközre váltanak az emberek. A vállalat is tisztában lehet mostanra azzal, hogy ez a folyamat igazából sehova nem tart, sosem ér véget. Állítólag éppen ezért elkezdett tesztelni egy egészen új hirdetési módszert.

Azon dolgozik a YouTube, hogy szerveroldalon „injektálja” a hirdetést a videókba. A reklámok ugyanúgy, vagy legalábbis nagyon hasonlóan néznének ki, mint most, de valójában már a videófolyammal együtt utaznának az interneten. Éppen ezért a hirdetésekre vadászó böngészőkiterjesztések számára láthatatlanná válnának. A jelenlegi két teljesen különböző forrás helyett minden ugyanazon a csatornán keresztül érkezne, ezzel a helyzettel pedig a legtöbb hirdetéseket blokkoló szolgáltatás nem tudna mit kezdeni.

Galéria megnyitása

A tesztelés már élesben folyik, de erről a YouTube egyelőre hivatalosan semmit nem árult el. Felhasználói visszajelzések alapján lehet azt tudni, hogy mivel kísérletezik a vállalat. Egyre több olyan visszajelzéssel lehet találkozni például a Reddit különböző adblockerekhez köthető subredditjeiben, hogy a kiterjesztés használata mellett is volt a videóban reklám, és erről a segédeszköz egyáltalán nem vett tudomást. Ilyen helyzetekben már az új módszert használhatja a YouTube.

A pletykáról a SponsorBlock számolt be, ami éppen arra szakosodott, hogy adott esetben a videófolyamba ágyazott hirdetések kiszűrését megoldja. Ez sokkal nehezebb feladat, mint az általános reklámok blokkolása, de mostanra egy dinamikusan növekedő közösség segíti a működését. Az ilyen fejlesztések népszerűségében komoly robbanást hozhat, ha a YouTube valóban elkezdi szerveroldalon beiktatni a hirdetéseket. Ugyanakkor ezt sem tekinthetjük biztosan megfelelő megoldásnak.

A SponsorBlock számára is okozhat kellemetlenséget az új fejlesztés, mivel ez a szolgáltatás az időbélyegek alapján hagyta ki a hirdetéseket. Igen ám, de mi történik akkor, ha változó hosszúságú hirdetések jelennek meg a videók közben a videófolyamba ágyazva? Onnantól az időbélyeg alapú felismerésnek is befellegzett. Szóval egyelőre kérdéses, hogy pontosan milyen módszerrel lehet majd hatékonyan küzdeni az újfajta hirdetésmegjelenítéssel. Egy valamiben biztosak vagyunk: a fejlesztők nem fogják feladni akkor sem, ha az új irányba indul el a YouTube.

Ez a harc tényleg soha nem fog véget érni, noha az biztos, hogy egyre durvább eszközök bevetése mellett dönt a YouTube. Jelentős fejlesztéseket eszközöl annak érdekében, hogy a potyázók helyzetét ellehetetlenítse, vagy legalábbis jelentősen megnehezítse a reklámok elkerülését. Ebben persze semmi meglepő nincs, miután a bevételének jelentős többségét adják a hirdetésekből származó összegek.

Emellett vannak arra utaló jelek is, hogy a YouTube elkezdheti arra kényszeríteni a nézőket, hogy jelentkezzenek be, ha szeretnék a videókat megtekinteni. Ez meglehetősen sok embert érintene érzékenyen, de a cégnek nagyon előnyös lenne. Az elmúlt időszakban bevezetett változások fényében pedig már egyáltalán nem lepődnénk meg egy ilyen lépésen sem.

Galéria megnyitása

Ha csak belépést követően lehet használni a YouTube-ot, akkor sokkal jobban paraméterezett reklámokat tud célba juttatni. Ezzel párhuzamosan növekedik a regisztrált felhasználók tábora is, akikből utána már egyszerűbben verbuválhat előfizetőket. Továbbá ilyen módon képes lehet elvágni több harmadik féltől származó szoftver hozzáférését is. Persze az egésze arra hivatkozva lépheti meg, hogy a botok ellen kell határozottabban harcolnia – ami persze részben igaz is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére