A tavalyi immár sorban a harmadik olyan év volt, amikor is a Samsung mondhatta magáénak az első helyezést a monitorpiacon, plusz igen jelentős mértékben növelte is a fölényét, derült ki az IDC felméréséből.
Összességében ugyanis a piac nem kevesebb, mint 17,9%-át hajtotta az uralma alá, miközben igen kényelmesen, 5,1%-kal előzte meg a második helyezettet. Konkrét számokat tekintve ez annyit tesz, hogy nem kevesebb, mint 160,2 millió monitort adtak el a tavalyi év során, aminek a 99%-a LCD volt. Érdekes módon azonban a 2008-as teljesítményükhöz képest ez mégis visszaesést jelent, mivel akkor 6 millióval többet sikerült eladniuk.
Kim Jin-hwan, a vállalat elnökhelyettesének elmondása szerint ezután sem fognak ülni a babérjaikon, továbbra is mindent megtesznek a pozíciójuk további erősítése érdekében, jelentős részben alapozva egyebek mellett az ultravékony, gazdaságos és környezetkímélő LED-es monitoraikra.