Az Apple a WWDC alkalmával ugyan bejelentette a Vision Pro szemüvegét, de Tim Cook azt a rossz hírt is közölte a termék kapcsán, hogy még nagyon sokáig kell rá várni. Most pedig újabb problémáról szóló pletyka kapott szárnyra: úgy hírlik, hogy bizonyos komponensekből garantáltan hiány lesz, és ezt nem is tudja egyhamar megoldani a vállalat.
A The Elec beszámolója szerint a cupertinói alakulatnak rendkívül korlátozott mennyiségben áll rendelkezésére a micro-OLED kijelző, ami az összes szemüvegnek a részét képezi, ráadásul ezekből kettő is kell minden szemüvegbe, hiszen mindkét szem előtt egy különálló egység teszi a dolgát. Mint az kiderült, a Sony gyártja a megjelenítőket az Apple-nek, és állítólag a japánok jelenleg nem tudnak kellő mennyiséget biztosítani ezekből.
A micro-OLED panelek teljesen más felépítéssel rendelkeznek, mint a hagyományos OLED egységek, ezeket szilícium alapon gyártják, mint például a kamerákban található képszenzorokat is. OLEDoS technológiáról van szó a háttérben. És a Sony állítólag mindössze 900 ezer ilyen panelt tud éves szinten legyártani összesen, de nem csak az Apple van a megrendelői listáján.
100-200 ezer kijelzőt kaphat negyedévente az Apple, és mivel minden szemüveg kettő egységet emészt fel, legfeljebb néhány százezer szemüveg készülhet el összesen a rajtig. A felhalmozott raktárkészlet gyorsan elfogyhat, utánpótlás pedig lassan jöhet. Ez alapján biztosan nem fog milliós eladási adatokat produkálni az Apple, függetlenül attól, hogy mennyibe kerül a készülék.
Technológiai érdekesség a The Elec belső forrásból származó beszámolójából, hogy a Vision Pro kijelzője állítólag egyébként egyszerű fehér-OLED pixeleket használ, és egy színszűrő réteget kap a gyártás során, ennek köszönhetően tud színes képeket előállítani.
Felmerülhet a kérdés, hogy amennyiben a Sony nem tud elég panelt biztosítani, miért nem keres másik beszállítót az Apple? Nos, ez egyáltalán nem ilyen egyszerű. Jelenleg rendkívül szűk kör képes Micro OLED technológiás megjelenítőket gyártani, ráadásul az Apple szinte biztos, hogy egy speciális dizájnt használ, melynek a fejlesztéséhez is hozzájárulhatott kisebb-nagyobb mértékben, és az előállításhoz különleges eljárásokra, egyedi berendezésekre van szükség.
Még ha lenne több lehetséges partner rögtön a rajtra, az Apple valószínűleg akkor sem tudna válogatni, mert a rendkívül szigorú minőségi feltételeknek szinte biztos, hogy nem tudna többféle egység egyformán megfelelni. Ebből a szempontból a vállalat még az iPhone-okkal is állandóan gondban van. Hiába van az okostelefonokban több mint 10 éve OLED panel, és hiába foglalkozik ilyen egységekkel tucatnyi cég globálisan, csak három helyről tud megfelelő minőségű egységet rendelni a vállalat, és a Samsung az egyedüli, akire igazán számíthat általában.
Szóval az Apple Vision Pro jelen állás szerint rendkívül limitált példányszámban fog készülni kezdetben, és valószínűleg nem is kell abban reménykedni, hogy ezt a cég képes lesz megoldani. Jó eséllyel csak a később érkező termékeknél oldódhat meg az ellátási probléma, mert azokat már képes lehet több beszállítóra támaszkodva tervezni.
Ugyancsak a The Elec számolt be egyébként arról is, hogy már a Samsung és az LG is dolgozik azon, hogy komoly gyártási kapacitás mellett tudjon micro-OLED megjelenítőket előállítani. De az Apple-nek OLEDoS egységet ezek a cégek még nem fognak szállítani.
Az LG Display állítólag a Metával együtt munkálkodik az első egységen, és az SK Hynix működhet közre a gyártásban, a Samsung Display pedig képes lesz házon belül megoldani az előállítást is a fejlesztés mellett. Idővel pedig ezek a cégek is részesei lehetnek az Apple Vision beszállítói láncának. Bár az LG Display valójában szállít az újdonsághoz komponenst, állítólag onnan származik a külső EyeSight képernyő.