Shop menü

SZÉPEN NŐTT AZ OKOSÓRÁK PIACA, A GARMIN VISSZATÉRT A TOPLISTÁRA

Már több mint 100 millió Apple Watch fogyott, és érdekes módon a szegmensben egyre nagyobb szelet jut a kisebb márkáknak.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szépen nőtt az okosórák piaca, a Garmin visszatért a toplistára

A Counterpoint Research arról számolt be, hogy a viselhető kiegészítőkön belül az okosóráknak a szegmense egészségesebb képet mutat most, mint egy évvel ezelőtt. A piacvezetőknek kisebb lett a részesedése, és jelentősen növekedett az egyéb kategóriába sorolt márkáknak jutó rész.

Arra nem tért ki a friss elemzésében a Counterpoint, hogy mekkora mennyiségben adtak el a gyártók okosórákat, csak azt fedte fel, hogy milyen részesedésekkel rendelkeznek jelenleg. Valamint a piaci növekedésre is kitért azért. Ez utóbbiból kiderült, hogy az egy évvel korábbihoz képest 27 százalékkal sikerült több ilyen kiegészítőt értékesíteni. Ez nagyon szép eredménynek számít, de hozzáteszi az elemzőcég, hogy a COVID-19 miatt tavaly jelentősen zuhantak az értékesítési számok a második negyedévben.

Galéria megnyitása

A Counterpoint információi alapján az erős növekedés főleg az egészségközpontú okosórák iránt megnövekedett érdeklődésnek volt köszönhető. Jellemzően a megfizethetőbb termékek kerültek a figyelem középpontjába, és nem a nagy gyártók termékei. Ennek köszönhetően azt lehet látni, hogy a toplista első öt helyezettje a korábban megszerzett 62,3 százalékos piaci részesedés helyett csak 56,7%-on osztozhatott az idei második negyedévben.

Az adatok alapján a 100 dollár alatti eszközöknek a szegmense volt az, ami hatalmasat növekedett. Ennek ellenére azért a toplista éllovasai egy kivételével azért nem a filléres megoldásokról híresek, ha csak az okosórákat vesszük számításba. Az olcsó készülékeknek a forgalma egy év alatt 547 százalékkal emelkedett meg a Counterpoint jelentése szerint.

A piacvezető szerepet viszont továbbra is az Apple tölti be akkora előnnyel, hogy az egészen döbbenetes. 28 százalékát tudhatja magáénak az eladásoknak. Persze egy éve még 30,1 százalékot tudott szerezni, de a konkurensei még nagyobbat estek, ahogy azt látni fogjuk. Az Apple Watch Series 6 bombasiker, és az SE variáns iránt is óriási a kereslet.

A Huawei még tartja magát a második helyen, de nagyon sokat esett vissza a részesedése, hiszen a korábbi 13,1 százalékos szelet 9,3%-ra olvadt. A vállalat az elmúlt időszakban pedig nagyon sokat tett azért, hogy a viselhető kiegészítőkkel jobb pozícióba kerüljön. A Samsung számára alakult a legjobban az elmúlt negyedév, a dél-koreaiak ugyanis az egy évvel korábbi 6,8 százalékos részület 7,6%-ra feltornászva a harmadik helyre léptek előre. A Galaxy Watch Active2 és a Watch3 is nagyon szépen szerepelt.

Az Imoo lett a negyedik, 7-ről 6 százalékra csökkent piaci részesedéssel. Erről a márkáról azt kell tudni, hogy a BBK Electronics egyik tagjáról van szó, és kifejezetten fiataloknak szánt okosórákat forgalmaz nagyon kedvező árszabás mellett, jellemzően Indiában és más ázsiai piacokon. A sort pedig a Garmin zárja az Amazfitet lekörözve. Egy idei úgy tűnt, hogy a Garmin már nem lesz képes visszatérni a top 5-be, de erre most rácáfolt. Egyéni rekordot felállítva jutott hozzá a szép pozícióhoz és az 5,8%-os részesedéshez.

A Counterpoint elmondta még azt is, hogy a legnagyobb piaca az okosóráknak most még Észak-Amerikában van, viszont nagyon jönnek fel a fejlődő régiók ebből a szempontból. Indiában volt a legnagyobb növekedés az okosórák iránti keresletben.

Galéria megnyitása

Végül azt is megtudhattuk, hogy melyek voltak egészen pontosan a legnagyobb példányszámban elkelt okosórák. A darabszámokat persze ebben az esetben sem közölte a Counterpoint csapata. A képzeletbeli dobogóra kettő Apple és egy Samsung készülék állhatott fel. Az Apple Watch Series 6 végzett az élen, és a Series SE, a márka első költséghatékony karórája lett a második. Ezeket a Samsung Galaxy Watch Active2 követi, nyomában a korosodó Apple Watch Series 3-mal és az Imoo Z6-4G gyerekórával.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére