Szemmozgás-követésre is képesek lesznek az MSI PC-i

Így az egyes funkciókat akár szemmozgással is vezérelhetjük – például körbenézhetünk vagy célozhatunk egy játékban, de a mélységérzet is javulhat.

Szemmozgás-követésre is képesek lesznek az MSI PC-i

Ha az MSI és a Tobii frissen kötött megállapodásának első gyümölcsei beérnek, a játékosok az MSI különböző konfigurációin úgy játszhatnak majd, hogy az irányításba a szemmozgásukat is bevonhatják, azaz puszta nézéssel is számos érdekes dolgot érhetnek el.

A két vállalat bejelentése szerint az eljárás megvalósításához a Tobii szemmozgás-követő technológiáját használják fel, amely a nem is oly távoli jövőben számos MSI PC fedélzetén kaphat helyet. A felek ezzel együtt arra is nagy hangsúlyt fektetnek majd, hogy ösztönözzék a fejlesztőket, készítsenek olyan alkalmazásokat és játékokat, amelyek képesek profitálni az újszerű vezérlésből.

Hogy mégis mire lehet használni egy efféle technológiát? A Tobii illetékesei rögtön négyféle lehetőséget is felvázoltak. Szerintük azokban a játékokban, amelyek támogatják a technológiát, a játékosok szemmozgásuk segítségével célozhatnak meg egy objektumot vagy egy ellenséget, de ezzel együtt a játékban szereplő különböző karakterekkel is szemkontaktust vehetnek fel. További lehetőség, hogy a rendszer attól függően változhatja a mélységélességet, hogy éppen merre néz a játékos, de akár a nézőpont megváltoztatása is elérhető, ha a játékos a kijelző valamelyik sarkába néz – ekkor ugyanis arra fordul "a kamera".

Ezeket a lehetőségeket négy korábbi videó is szemlélteti. Íme:

Célzás:

Szemkontaktus:

Mélységélesség:

Kameraforgatás:

Hardver frontján az eljárás megvalósítását úgy kell elképzelni, ahogy az a fenti fotón is látható: a kijelző alatt három érzékelőt helyeznek el a minél hatékonyabb szemmozgás-követés érdekében – ezek az érzékelők a demó konfiguráción piros világítást kaptak. Remélhetőleg a végleges megoldás esetében nem használnak majd olyan erős világítást, mint a demó rendszeren – utóbbit valószínűleg csak a Computex miatt, a látvány fokozásának érdekében vethették be. Ellenkező esetben a technológia máris életképtelennek bizonyulhatna, hisz a felhasználó látószöge alatt világító éles piros fény jelentősen ronthatja a játékélményt.

Mivel a Tobii EyeX Dev Kit esetében szó sincs extrém fényerősséggel világító piros fényről, így a Computexen bemutatott konfiguráció figyelmfelkeltő világítása csak showelem lehetett. Idővel kiderül, így van-e.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward