A Google évek óta dolgozik azon, hogy a virtuális és a kiterjesztett valóságban újításokkal rukkoljon elő. Az általános felhasználás szempontjából lényeges lépés volt a napokban, hogy a vállalat elindította több nagyvárosban is az Immersive View funkciót a Google Térképen. Nem sokkal később pedig kiderült, hogy ezt egyébként máshol is ki lehet majd használni.
Azt szeretné elérni a Google, hogy a vegyes valóság különböző formákban mindenhova eljusson a jövőben, és értelemszerűen a VR és az AR tartalmak térnyerésének szeretne minél erőteljesebben a részese lenni. A vállalat most azt jelentette be, hogy elérhetővé tesznek egy teljesen új Google Cloud fejlesztői eszközt, ami a már meglévő Immersive Stream for XR készletet fogja kiegészíteni.
Ezzel létrehozhatnak a fejlesztők olyan kiterjesztett valóság modelleket, amik az okostelefon képernyőjén töltenek be egyetlen QR kód beolvasását követően. Online kapcsolat révén rögtön lehetősége lesz az embereknek arra, hogy a környezetükben megnézzenek virtuálisan bizonyos tárgyakat. Körbejárható ezzel egy személygépjármű, egy bútor, de akár egy ruhadarab felpróbálásában is képes lesz segíteni. És az új technológia esetében már nem a mobiltelefon, hanem a Google Cloud biztosítja a rendereléshez szükséges számítási kapacitást.
Minden eszközön ugyanolyan simán jelenhetnek majd meg a 3D modellek. A Cloud szolgáltatás a távoli szerverfarmon gond nélkül, villámgyorsan tudja majd a renderelést végrehajtani, és modell pedig már ennek köszönhetően a mobilon zökkenőmentesen fog mozogni. Elsőként a Google Térkép esetében küldte a technológiát bevetésre a keresőóriás, de innentől a fejlesztőpartnerek viszonylag könnyen átültethetik majd ezt a saját applikációjukba. A vállalat megadja majd ehhez a szükséges segítséget.
A Térkép rendkívüli tempóval fejlődik, és ebben az esetben annak lehetünk a tanúi, ahogy a Google igyekszik az egyik területen létrehozott technológiájából a lehető legtöbbet kihozni más területen is. Illetve ezúttal már a külső fejlesztőket is próbálja bevonni, hogy még nagyobb lökést adjon ennek a lehetőségnek. Az Immersive Stream for XR először 2022-ben került bemutatásra a Google I/O keretében, idén pedig már egy továbbfejlesztett formában jelenhet majd meg más alkalmazásokat kiszolgálva, a színfalak mögött.
Azt is elmondta a Google, hogy a tartalmakat, modelleket tekintve támogatja egyebek mellett az Unreal Engine 5-öt. Ami abból a szempontból egy remek hír, hogy az Unreal Engine alkalmazása az elmúlt időszakban eszméletlen tempóval ívelt felfelé. Jelenleg a legnépszerűbb játékalapnak tekinthető, de használják ezt nagyon sok egyéb területen is, iparban, kutatásban és számtalan példát lehetne hozni, hogy hol van jelen mostanra ez a grafikus motor. Még a személygépjárművel fedélzeti rendszere mögött is felbukkant.
Az elmúlt években a Google rengeteg pénzt tolt bele a virtuális és a kiterjesztett valóságba, és az elsők között készített például AR szemüveget. De az utóbbi időben ezen a területen volt több hullámvölgy is, és jelenleg például nincs is külön vezetője annak a részlegnek, ahol az AR és VR dolgok jelentős része készül, miután tavaly távozott a cégtől Clay Bavor. Arról sem igazán lehetett mostanában hallani, hogy a cég dolgozna valamilyen vegyed valóság eszközön, miközben az Apple saját szemüvegéről hetente vannak pletykák, és a Meta pedig forgalmaz is több ilyen terméket.