Az AMD előrukkolt a szokásos decemberi nagy driver frissítéssel, amely gyorsulást hoz bizonyos játékokhoz, valamint új funkciókat is felvonultat, így a Radeon tulajdonosok sok hasznos extrához juthatnak. A Radeon Software Adrenalin 2020 Edition esetében az évente megszokott 12%-os javulást hozza a friss driver a különböző játékok alatt, de a stabilitást is javítja, valamint több újítást is hoz – az átlagos 16-hoz képest ezúttal 20 ilyen újítás kapott helyet a fedélzeten.
A driver telepítője letisztultabbá és gyorsabbá vált, így egyetlen kattintással letudhatjuk a telepítést. Lehetőség van a gyári alaphelyzet alkalmazására, de akár a meglévő beállításokat is tovább lehet vinni. Aki szeretné, részletesebb beállításokat is talál az Advanced Setup fül alatt. A telepítés után most már háromféle felhasználói profil közül lehet választani: a Standard, az E-Sports, illetve a Gamer közül. Ezek az alábbi dolgokat aktiválják:
- Standard: FreeSync
- Gaming: FreeSync, Enhanced Sync, Radeon Image Sharpening, Radeon Anti-Lag, Virtual Super Resolution
- eSports: FreeSync, Radeon Image Sharpening, Radeon Anti-Lag, 8x Tessellation Limit
A Radeon Settings helyét egy sokoldalú Control Center veszi át, ami számos beállítást hoz karnyújtásnyi közelségbe. A Game Centeren keresztül az összes telepített játékot láthatjuk, valamint el is indíthatjuk őket, sőt, az egyes játékok beállításait is lehet módosítani. Ez a felület szükség esetén játékon belül is elérhetővé válik az ALT+R billentyűkombináció lenyomásával.
Érdekes újítás a beépített Chromium alapú webböngésző, amelyen keresztül kényelmesen nézhetünk utána a különböző játékoknak, beállításoknak, illetve egyebeknek is. Akár végigjátszásokkal és tippekkel kapcsolatos anyagokat is elérhetünk így, ráadásul a felület a játékon belül is elérhetővé tehető. Játék alatt egyébként a Radeon Software kezelőfelülete megváltozik: az adott játékhoz tartozó dolgokat hozza előtérbe, valamint a Performance fül is szem elé kerül, így jól láthatóak a rendszer terhelésével kapcsolatos legfontosabb adatok. A Tuning fül segítségével manuális vagy automata tuninra nyílik mód, de ezzel együtt a feszültség csökkentésében is segít a szoftver (undervolting), valamint kellően részletes beállítási lehetőségeket is biztosít.
Az új funkciók között megtaláljuk a már oly sokat emlegetett Integer Display Scaling funkciót, ami a PixelArt játékok esetében jut szerephez, ugyanis a pixelek többszörzésével segít a felbontás felskálázásában, ezzel egy időben pedig kisebb erőforrás-igénnyel működik, mint a Bilinear Scaling, plusz a képminőség is jobb lesz.
Szintén újítás a Radeon Boost szolgáltatás, ami a gyorsabb jeleneteknél jöhet jól, hiszen a kérdéses képkockáknál csökkenti a felbontást, hogy a teljesítmény emelkedhessen, így jobb felhasználói élményben lesz részünk, a képminőség csökkenését azonban nem igazán vesszük majd észre. Ez a szolgáltatás egyébként letiltja a Radeon Chill funkciót, így ennek fényében érdemes használni.
Bevetésre kerül a Microsoft Machine Learning is, amely a DirectML Media filter funkció mögött áll. Ezek a szűrők segítenek a zajok csökkentésében, de a felskálázásban is hathatós szerepet játszanak. Segítségükkel ezen a téren is javul a vizuális- és felhasználói élmény.
Fejlődik az AMD Link, amelyen keresztül mobilra streamelhetjük különböző játékainkat. A mobilalkalmazás felhasználói kezelőfelületét egy picit átalakították, hogy az jobban igazodjon az új asztali alkalmazás dizájnnyelvéhez, valamint letisztultabb is lett a szoftver. A friss verzió már 50 Mbps-os bitrátát és x265-ös streamelést is támogat a jobb minőség és a hatékonyabb sávszélesség-kihasználás érdekében. Az app Androidra és iOS-re egyaránt elérhető.
Fejlődött a Radeon Anti-Lag is, amely most már a DirectX 9-es játékokat is támogatja, méghozzá nem csak a Radeon RX 5000-es sorozatnál, hanem a régebbi termékeknél is, azaz a Vega, a Polaris és a GCN alapú modelleknél, valamint a RYZEN APU egységeknél is, mGPU támogatás azonban nincs.
A Radeon Image Sharpening szolgáltatás most már DirectX 11 támogatással is rendelkezik, valamint lehetőség van játékon belüli ki- és bekapcsolására, illetve az élesség mértékét is módosíthatjuk. A funkció a DirectX 11 mellett DirectX 9, DirectX 12 és Vulkan API alatt egyaránt működik.
A belsős mérések szerint több játékban is érezhető gyorsulást hoz az új driver a tavaly decemberben bemutatott 2019-es Adrenalin kiadáshoz képest. Ezeket a méréseket Radeon RX Vega 64-es videokártyával készítették, a gyorsulásról pedig az alábbi felsorolás ad képet. Maguk az adatok egyébként a megjegyzések között szerepeltek, ahogy az a fenti képen is látszik, de nem igazán törekedtek arra a vállalatnál, hogy fogyaszthatóbb formában tálalják őket.
- Ashes of the Singularity: Escalation: 27%
- Assassin’s Creed Odyssey: 4,60%
- Battlefield V: 5.10%
- Borderlands 3: 14,90%
- Control: 9.10%
- The Division 2: 7%
- Final Fantasy XV: 9,60%
- Forza Horizon 4: 33,80%
- Strange Brigade: 11%
- Total War: 3 Kingdoms: 8,90%
- Total War: Warhammer 2: 8%
- Wolfenstein: Young Blood: 5,70%
- World War Z: 6,70%
Az új driver természetesen már elérhető, letöltéséhez a gyártó hivatalos weboldalára kell ellátogatni, vagyis ide. Maga a csomag egyébként a Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 19.12.2 nevet viseli.