Mivel az Ultrabookokban és a NUC termékekben többnyire nincs elegendő hely diszkrét grafikus mag alkalmazására, ezért a gépek 3D-s teljesítményének növelését az IGP fejlesztésével kell megoldani, hogy a termékek képesek legyenek teljesíteni az egyre növekvő igényeket, például a felbontást tekintve (nem kizárt a 3840 × 2160 pixeles kijelző felbontás elterjedése). Az Intelnek természetesen ezzel a megállapítással nem fogunk újdonságként szolgálni, jól tudta ezt már a Haswell tervezésekor is, és megtette a szükséges lépéseket. Hogy ez miben mutatkozik meg? A CPU magok hatalmas méretű integrált grafikus maggal lesznek kiegészítve, és az áramkörre négyszintes eDRAM gyorsítótár is integrálásra kerül, ahogyan az a képeken is látható.
A grafikára kihegyezett Core Haswell processzor egy MCM (multi-chip module), két darab szilícium "szelettel", a nagyobbikban kerültek elhelyezésre a processzormagok, az uncore terület és a nem kis méretű GT3 integrált grafikus mag. Az egyszerűbb Haswell változatok, amelyek GT1 és GT2 IGP-vel lesznek ellátva, fizikailag 20 darab feldolgozó egységet tartalmaznak (EU), a nagy GT3 változat dupla ennyit, azaz 40 darab feldolgozót.
Az első dián láthatóak a Haswell GT3 csomag részletei, míg a másodikon a "sima" Core Haswell implementáció tulajdonságai. A prezentációból az is kiderül, hogy a nagy méretű integrált grafikus magtól eltekintve a processzor ring buszában egy új, eddig nem látott állomás is található, amely az eDRAM PHY. Ez az interfész, ami a külsőleg elhelyezett (a kisebb chip az MCM-en) eDRAM szilikont kapcsolja a rendszerbe. A gyakorlatilag L4 gyorsítótárként kezelt eDRAM lapka jóval nagyobb sávszélességet és jóval alacsonyabb késleltetési értékeket tud felmutatni a rendszermemóriához képest, a grafikus mag pedig bármit tárolhat itt, amire éppen szüksége van. Ezt nem csak nagyon gyorsan eléri, hanem így megakadályozhatóak a fennakadások a rendszermemória buszán is. Az elgondolás hasonlít ahhoz, mint amit az AMD a "Sideport Memory"-val gondolt ki, ahol szintén egy kis mennyiségű, de nagyon gyors memóriát használnak az alaplapon az integrált grafikus mag teljesítményének a növelésére.
Az Intel célja a Haswell GT3-mal az, hogy olyan grafikus teljesítményt nyújtson, ami képes versenyre kelni az NVIDIA és az AMD diszkrét megoldásaival, mindezt úgy, hogy a fogyasztás a 20 wattos TDP (3D) álomhatár alatt marad. A Haswell GT3 (a komplett lapka) 55 wattos TDP-vel fog rendelkezni, ami egy kicsit magasnak tűnik a hosszú üzemidővel kecsegtető Ultrabookokhoz, de a nagyon fejlett, tovább modernizált energiahatékonysági képességeknek és szolgáltatásoknak köszönhetően ez az érték a mindennapok során kedvezőbben alakulhat, és a gépek képesek lehetnek teljesíteni a kívánt akkumulátoros üzemidőt. Az Intel hisz abban, hogy az ebben a filozófiában megalkotott Haswell GT3 képes lesz olyan teljesítményt, olyan alternatívát nyújtani, mintha a standard Haswell változat mellé egy diszkrét grafikus magot pakolnánk (persze most nem egy GTX680/HD7970-re kell gondolni).