Shop menü

RENGETEG GAMER MONITOR FOGY, 54% AZ ÍVELT MODELLEK ARÁNYA

A gamer monitorok szegmense 100%-os növekedést produkált a tavalyi szinthez képest.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Rengeteg gamer monitor fogy, 54% az ívelt modellek aránya

A gamereknek szánt hardverkomponensek és perifériák iránt nagy a kereslet a piacon, még a PC piac zsugorodásának mértékét is képesek enyhíteni a gamer konfigurációk. Remek példa erre a WitsView legfrissebb statisztikája, ami a gamer monitorokkal foglalkozik: ebben a szegmensben idén 5,1 millió termék talál gazdára, ami a TrendForce divíziója szerint éves szinten 100%-os növekedést jelent. Ha viszont a teljes monitorpiacot nézzük, akkor 126 millió termék leszállítására és eladására számíthatunk idén, vagyis éves szinten csak 1,5%-os bővülés mehet végbe.

Gamer monitorok frontján érdekes, hogy nagyon nagy népszerűségnek örvendenek az ívelt kijelzős modellek, és (bár ez már nem meglepő) a magas képfrissítési rátával rendelkező monitorok is. Mivel ilyen termékekből egyre több kerül forgalomba, áraik pedig kitartóan csökkennek, így nem meglepő, ha egyre szélesebb felhasználói réteg engedhet meg magának efféle „különlegességet”.

Galéria megnyitása

No de térjünk vissza az ívelt kijelzős monitorokhoz. Az adatok szerint idén a gamer monitorok 54%-a rendelkezik ívelt kijelzővel, a klasszikus, sík kijelzővel ellátott példányok aránya így már csak 46%-lesz. A trend gyakorlatilag egy év alatt, villámgyorsan megfordult, hiszen tavaly ilyenkor még a gamer monitorok 77%-a érkezett lapos kijelzővel, azaz 23% volt az ívelt kijelzős modellek aránya. Az ívelt modellek egyébként azért nyerhetnek egyre nagyobb teret maguknak, mert a kínálat itt is egyre bővül, az árak egyre csökkennek, így a normál és az ívelt kijelzős példányok között egyre kisebb az árkülönbség (annyira, hogy néhány kategóriában már nincs is, csak ívelt monitor).

Ha a gyártók piaci részesedését vizsgáljuk, azt láthatjuk, hogy idén is az ASUS vezeti a gamer monitorok piacát, a második pedig az Acer. A BenQ helyét idén a TPV vette át, amely AOC és Philips márkájú monitorokkal árasztja el a piacot – ezek Kínában, Európában és az APAC térségben különösen népszerűek. A Samsung a tavalyi ötödik helyről idén a negyedik helyre lépett elő, ami a 2017-es és 2018-as évben piacra dobott új gamer monitorjainak köszönhető. A gyártó nevéhez fűződik a világ első FreeSync 2 támogatással ellátott gamer kijelzője, ami komoly fegyvertény, valamint az is érdekesség, hogy a Samsung gamer monitorok 95%-a ívelt kijelzővel rendelkezik. A statisztika szerint jól teljesített még az MSI, a HKC és az SDC is a gamer szegmensben. Utóbbi kettő különösen sikeres Kínában, míg az MSI az Optix sorozatú monitorokkal próbál sikereket elérni világszerte.

Galéria megnyitása

A teljes LCD monitor piacot nézve azt láthatjuk, hogy a Dell továbbra is első, a második és a harmadik lépcsőfokon azonban helycsere történt, így most a HP lett a második és az AOC/Philips az első. Érdekesség, hogy a Dell, a HP és az LG ugyan globálisan sok monitort értékesít, de a gamer monitorok szegmensében mégsem sikeresek annyira, hogy helyet kaphassanak a TOP4-ben, míg az Asus esetében pont fordított a helyzet. Bár vezető a gamer monitorok piacát, ha az összes kijelzőt nézzük, a TOP 7-be se fér be.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére