Shop menü

REKORDOKBAN GAZDAG NEGYEDÉVEN VAN TÚL A XIAOMI

A harmadik negyedévben a vállalat közel 50 millió mobilt értékesített, az AIoT ágazata is megszaladt, és főleg Kína határain túl erősödött.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Rekordokban gazdag negyedéven van túl a Xiaomi

A Xiaomi az indulása óta kiváló ár-érték arányú okostelefonokat készít a MIUI grafikus felhasználói felülettel, szóval lényegében ugyanazt teszi sok éve, de a pályáját ennek ellenére hullámvölgyek jellemezték korábban. Egy ideje viszont már folyamatosan erősödik, és ez a siker a harmadik negyedévben különösen megmutatkozott.

A Xiaomi bevétele átlépte a 70 milliárd jüant, egészen pontosan 72,2 milliárd jüant tudott „összekalapozni”, ami átszámítva 3,32 billió forintot jelent. Soha ilyen szépen nem szerepelt még, ez abszolút rekord, és még az ünnepi időszak csak most következik. Ez egy hatalmas növekedés eredményeként jött össze, éves szinten 34,5 százalékkal tudta gyarapítani a bevételeit a Xiaomi, ami ezen a szinten már igencsak kiemelkedőnek számít.

A profit szempontjából is csúcsra ért a cég. 4,1 milliárd jüan vándorolt a zsebébe a harmadik negyedév során, ami 18,9 százalékkal több, mint egy évvel korábbi eredmény volt. Ez alapján romlott vállalat profittermelő képessége, ugyanakkor a Xiaomi esetében ez nem negatívum, hanem stratégiai döntés.

Tartja magát a korábbi ígéretéhez a cég, és a mobilok területén próbál 5% körüli árrést megcélozni, ami pedig ezen felül áramlik a kasszába, azt visszaforgatja kutatás és fejlesztésbe. Ez természetesen a cég javára is válik hosszútávon, miközben a felhasználók is élvezhetik a dolog előnyét.

Galéria megnyitása

Története során először a vállalat a mobilpiac harmadik helyére tudott fellépni, ami persze nem fog egyhamar megismétlődni, mert ilyen szempontból tényleg különösen szerencsésen alakult számára a piac, de ez nem von le semmit az érdeméből.

Csak az okostelefonok értékesítésével 47,6 billió jüanra (2,2 billió forint) tett szert, szóval ezekből van a bevételének jelentős része. És egyébként ezt rekord számú, 46,6 millió készülék eladásával hozta össze, ebből pedig azt is ki lehet számolni, hogy az átlagár nagyon alacsony volt, mindössze 1022 jüan (kb. 47 ezer forint).

Galéria megnyitása

Egy év alatt 45,3 százalékkal tudta növelni a forgalmát a Xiaomi az okostelefonok eladását tekintve, és ezt már nem a vállalat kommunikálta, hanem a Canalys globális elemzéséből derült ki az eredmény. 13,5 százalékos piaci részesedéssel zárt a Canalys felmérése alapján a vállalat, ami ugyancsak egy rekord. Több mint 8 millió prémium okostelefont adott el a Xiaomi, ami ugyancsak példátlannak számít.

Galéria megnyitása

A kapcsolódó kütyükből és egyéb termékekből, aminket az AIoT ágazatba sorol a Xiaomi 18,1 milliárd jüanos bevétel jött össze, ami 16,1 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi számnál. A vállalat sikeresen növekedett minden területen, már 289 millió kapcsolódó IoT megoldásról számolhatott be, ami 35,8%-os erősödéssel jött össze, és 5,6 millió olyan felhasználó van mostanra, akinél legalább 5 Xiaomi termék van beüzemelve. És 43,1 millióan használják rendszeresen a Mi Home appot.

Galéria megnyitása

Arra is kitért a Xiaomi, hogy már nem Kínának, a saját piacának köszönhetően növekedett nagyot, hanem sikerült nemzetközi szinten mély gyökereket ereszteni. 52,1 százalékkal erősödött éves szinten a határain túl a harmadik negyedévben, és 39,8 milliárd jüant tudott már ilyenformán felhajtani. Európa néhány régiójában 107,3 százalékkal növelte az eladásait, és a harmadik helyre lépett előre a nyugati piacokon, ami eddig soha nem sikerült neki. Az IoT és az egyéb kiegészítőkkel is rekord, 56,5%-os növekedést hozott össze. És a szolgáltatások révén is csúcsot döntött 75,6 százalékos növekedéssel.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére