A Huawei tavaly bebizonyította, hogy árral szemben is tud úszni, de sajnos az is megláthattuk, hogy vállalat erőtartalékjai is végesek. 2020 utolsó negyedévében eléggé nehéz helyzetbe kerül már a cég, de ettől függetlenül az egész éves teljesítménye még jól alakult.
Minden fronton növekedést tudott elérni a Huawei, de azért azt a számokból tisztán láthatjuk majd, hogy valójában pengeélen táncolva tudta ezt összehozni a cég. A teljes éves bevétele a kínaiaknak 136,7 milliárd dollárnak megfelelő jüan lett. Ez meglehetősen jól mutat, viszont már tavaly is vastag volt a bruttó bevétel, és a mostani szám mindössze 3,8 százalékkal magasabb a 2019-esnél. A globális bevételek növekedéséhez a fogyasztói ágazat járult hozzá leginkább, a távközlési terület megrekedt ebből a szempontból. De a részletek előtt nézzük meg, hogyan alakult a profit.
A Huawei Technologies 2020-ban nyereséggel tudott zárni, ráadásul minden eddiginél több pénzt tudott zsebre tenni. 9,86 milliárd dollárnyi jüannal gazdagodott a vállalat a nehéz körülmények között. Ez 3,2 százalékkal haladja meg a 2019-es nyereség mértékét. A kínaiakat nemcsak az amerikai szabályozások hátráltatták a növekedésben, hanem a koronavírus-járvány is, szóval a mostani jó eredményekhez azt is hozzá kell tenni, hogy tényleg több fronton volt nehezített körülmény tavaly.
„Az elmúlt évben a viszontagságok ellenére stabilan tartottuk magunkat” – mondta Ken Hu, a vállalat elnökhelyettese. „A kihívásokkal teli üzleti környezetben is elkötelezettek maradtunk a globális és diverzifikált ellátási lánc iránt, amely nem egyetlen országra vagy régióra támaszkodik, hanem szerte a világban megtalálható erőforrásokat használja annak érdekében, hogy biztosítani tudja a beszerzés és ellátás folyamatosságát.”
Bár nem elsősorban a konzumer részleget tekinti a fő vonalnak a Huawei, de hosszú ideje innen jön a jelentős része a bevételnek. Az okostelefonok, viselhető kiegészítők és más készülékek 54,2 százalékát adták a cég bevételének, és ez a szektor 3,3 százalékkal tudott erősödni éves szinten. A vállalati fejlesztések nagyon jól futottak 2020-ban, ezek 23%-os növekedést értek el éves összevetésben, de így is csak a bevétel 11,3 százalékát adták. A távközlés, ami a Huawei számára kiemelkedően fontos, 34%-kal járult hozzá a teljes bevételhez, viszont ezen a téren csak 0,2%-os erősödés történt, szóval mondhatni egy helyben maradt.
A pénzügyi beszámoló rámutatott arra, hogy Kínán kívül a Huawei folyamatosan esik vissza, de az utolsó negyedévben egyébként már a hazájában sem tudott a régi fényében tündökölni. A teljes amerikai kontinens több mint 24%-kal csökkent a bevétele, ázsiai és csendes-óceáni régióban (kivéve Kína) 8,7 százalékkal kevesebb bevételt tudott elkönyvelni, ami pedig Európát, a Közel-Keletet és Afrikát illeti, 12,2%-os visszaesés történt.
Kínában viszont 15,4 százalékkal magasabb bevételt tudott felhajtani a Huawei, és a cég szerencséjére egyébként is a hazai piaca szolgáltatta a forrásainak a jelentős részét, ezáltal tudta összességében ellensúlyozni azt, hogy mindenhol máshol gyengébben szerepelt, mint 2019-ben. Csak Kínában 89,2 milliárd dollárnyi bevételre tett szert a tavalyi év során, tehát csaknem a befolyt pénz kétharmadára tett szert hazai pályán.
A Huawei egyébként továbbra sem adta fel, és ez a vállalat kommunikációjában is vastagon benne van. „2021-ben továbbra is összetett és változékony globális környezet vár ránk” – szögezte le Ken Hu. „A COVID-19 újjáéledése és a geopolitikai bizonytalanság folyamatos kihívásokat jelent majd mindenki számára a világon. A Huawei mélyen hisz abban, hogy a digitális technológia ereje új megoldásokat kínál a mindannyiunkat érintő problémákra.”