Az Apple szekere annak ellenére is jól fut, hogy az elemzők arra számítottak, az iPhone X nem váltja majd be a hozzá fűzött reményeket. És bár igaz, hogy az okostelefonok forgalma növekedhetett volna jobban is, a lényeg az, hogy a vállalat szinte minden tekintetben pozitív mérleggel tudott zárni.
A cupertinói alakulat 61,1 milliárd dolláros bevételt ért el 2018 második pénzügyi negyedévében. A március végével zárult időszakban az Apple 16 százalékos növekedést tudott produkálni a tavalyi év azonos negyedévéhez képest, ami egészen remek teljesítmény. Ráadásul a profit ennél is szebben ívelt felfelé a vizsgált időszakban. A 2017 második pénzügyi negyedévében elért összeghez képest 25,4 százalékkal növelte a nettó nyereségét a vállalat, ami 13,8 milliárd dolláros végösszeget jelent, a működési nyeresége pedig 15,8 milliárd dollár lett. Csak összehasonlításképpen: az AMD becsült piaci értéke jelenleg 10,8 milliárd dollár.
Az okostelefonok üzletága hozta meg az igazán nagy bevételt az Apple számára, de távolról sem lehet azt mondani, hogy kizárólag a mobilok forgalmának köszönhetné a cég a pozícióját. Míg korábban a teljes bevétel 70-75 százaléka származott az iPhone-okból, addig ez az arány most „csak” 62%. Egyebek mellett a szolgáltatásokból és a viselhető kiegészítőkből befolyt összeg is szépen gyarapodott, az előbbi 31, az utóbbi pedig 50 százalékkal növekedett. Tim Cook azt is kiemelte, hogy Ázsiában több olyan ország is volt, ahol 20%-ot meghaladó előrelépés történt, ilyen például Kína és Japán is.
38 milliárd dolláros bevétel származott az elmúlt negyedévben az okostelefonokból, és összesen 52,2 millió készüléket tudott eladni az Apple, ami 3 százalékos növekedést jelent – a bevétel viszont 14%-kal kúszott fentebb tehát az átlagos eladási ár nőtt. A vállalat vezérigazgatója részleteket nem árult el azzal kapcsolatban, hogy pontosan miként alakultak a példányszámok az egyes modellek esetében, de azt kihangsúlyozta, hogy a legnépszerűbb az iPhone X volt, lekörözve az iPhone 8 és 8 Plus páros tagjait, valamint az előző generációs modelleket, amelyek még mindig nagy népszerűségnek örvendenek. Ehhez pedig fontos azt hozzátenni, hogy amióta kettő vagy több eszközzel rukkol elő az Apple – szóval az iPhone 6 és 6 Plus óta –, még soha nem volt arra példa, hogy a zászlóshajó vezette volna az eladási listát. A bevételből és a példányszámból könnyen ki lehet számolni, hogy az átlagos értékesítési ár kb. 728 dollár, ami új csúcsot jelent – az 1000 és 1150 dolláros mobilok szépen felhúzták ezt a mutatót.
A táblagépek forgalmát is tudta növelni az Apple, ami azért igazán jó hír a befektetők, és persze a vállalat számára, mert a tabletpiac továbbra is eléggé gyenge lábakon áll. 9,1 millió iPad kelt el a második pénzügyi negyedévben, szemben a tavalyi 8,9 milliós eredménnyel. Az is kiderült, hogy sok piacon kétszámjegyű volt a növekedés, de azért összességében csak 2%-os előrelépés történt. Az egyetlen főbb terület, ahol az Apple kicsit gyengébben teljesített, az a Macek szegmense. A vállalat számítógépei iránt tovább csökkent a kereslet, és míg egy éve még 4,2 millió Macet tudott eladni a vizsgált időszakban, addig idén ez már csak 4,1 millió volt – egészen pontosan 3%-kal mérséklődött a forgalom ebben az esetben. De nagy csalódottságra nincs ok, ugyanis állítólag majdnem 60 százaléka a vásárlóknak korábban nem Macet használt, szóval sok új vevőre tudott szert tenni a cég.
A szolgáltatásokból 9 milliárd dollárt hajtott fel az Apple, ami sokkal több, mint az előzőleg várt 8,3 milliárd dollár. Abszolút rekord bevételt hozott a vállalatnak az App Store, az Apple Music, az iCloud és az Apple Pay is, ami nagyrészt a folyamatosan növekedő felhasználói táborból eredeztethető. A viselhető kiegészítők és egyéb termékek esetében pedig 3,95 milliárd dolláros bevételről beszélhetünk. Ez egy olyan kombinált adat, melybe bele számolja a cég Watch órákat, a fej- és fülhallgatókat (így például a Beats és AirPods termékeket), az Apple TV-t és sok más eszközt is. Ez a szelete a „tortának” 38 százalékkal növekedett egyetlen év alatt.
Az Apple a következő pénzügyi negyedévben 51,5 és 53,5 milliárd dollár körüli bevételre számít, és minden esély meg van arra, hogy újra rekordot döntsön a vállalat az év azonos időszakában mért korábbi eredményeihez képest.