Reklámszűrőt kapnak az ASUS okostelefonok

A tajvaniak idén már az AdBlock Plust is előre telepítik a mobiljaikra egy friss megállapodás alapján.

Reklámszűrőt kapnak az ASUS okostelefonok

Az ASUS ezúttal nem egy tabletet vagy okostelefont mutatott be, hanem egy szoftveres újdonságot húzott elő a kalapjából. A vállalat androidos eszközeinek kapcsán kiderült, hogy 2016-tól kezdve már az AdBlock Plus is része lesz a konstrukcióknak.

A világ legnépszerűbb hirdetésblokkolója az ASUS mérnökei által fejlesztett böngészőnek lesz szerves része a következő évtől. Sajnos arról egyelőre kár álmodni, hogy teljes körű reklámszűrő kerülne az okostelefonokba és táblagépekbe, azonban már ez a mostani lépés is üdvözölendő egy ilyen jelentős gyártó részéről, mint az ASUS. A tajvani alakulat böngészője nem rendelkezik túl széles közönséggel, a legutóbbi adatok szerint 15 millióan vették már használatba eddig, és ennél minden bizonnyal még kevesebben vannak, akik rendszeresen ezt indítják el, ha weboldalakat szeretnének megnyitni. Ez az újítás viszont több embernek teheti vonzóvá a cég saját megoldását.

Az ASUS egyébként ezzel a lépésével egy eléggé érzékeny területre érkezett, ahol finoman kell közlekednie. Az AdBlock Plus és a hozzá hasonló dolgok azokat a reklámokat távolítják el a honlapokról, amelyek az oldalak üzemeltetőjének adott esetben a bevételszerzési lehetőséget biztosítják, amiből eleve a fenntartási költségeket is fizetik. Az ASUS természetesen szeretne a felhasználói érdekében járni, és egyben azt is el akarja érni, hogy a saját szellemi termékét, jelen esetben a „házi készítésű” böngészőt minél többen használják. Erre biztosan megoldást jelent az AdBlock Plus integrálása, azonban ha a tartalomszolgáltatóknak egyre jelentősebben fog fájni a reklámok eltávolítása, akkor még az sem zárható ki, hogy fellépnek az ASUS ellen.

Az AdBlock Plus egyébként már egy ideje dolgozik azon, hogy a lehető legtöbben fogadják el azt, amit csinál. Bevezetésre került például az „elfogadható hirdetések” intézménye, melynek keretében megvizsgálják a fejlesztők az adott reklámot, és ha az megfelel az előre meghatározott támpontoknak, akkor kiveszik a szűrt tartalmak közül.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward