Shop menü

REKLÁMOKKAL SZÓRJÁK MEG A SNAPCHATET

A beszélgetések közé fognak beékelődni a „szponzori üzenetek”, és erről a Snap vezérigazgatója számolt be.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Reklámokkal szórják meg a Snapchatet

A közösségi szolgáltatások számára a legjobb bevételi forrást a hirdetések jelentik, persze vannak más irányú próbálkozások is, de igazán nagy sikert eddig még előfizetési modellel nem tudtak elérni. Az X próbál most előfizetésekből nagy bevételeket elérni, de az áttörés még várat magára. Nem meglepő, hogy a Snap is hirdetésekkel próbál most még több bevételre szert tenni.

Hamarosan helyet kapnak majd a Snapchaten megjelenő üzenetek között úgynevezett „szponzorált Snapek”.

Az ilyen témákat a vállalatok azért érzékenyen kezelik és óvatosan próbálják felvezetni, de a Snap Inc. esetében ez másként néz ki szerencsére. Mivel úgyis nagy nyilvánosággot kapna az „újítás”, ezért Evan Spigel maga döntött a bejelentés mellett. A vállalat vezérigazgatója közölte, hogy jönnek a Snap hirdetések, szponzorál tartalmak. Azt azért hozzátette Spiegel, hogy első körben még kísérleti jelleggel fog ez megjelenni.

A közösségi szolgáltatások sokféle fejlesztést szoktak tesztelni kisebb-nagyobb közönség bevonásával is, és megesik, hogy egy-egy újdonságot végül nem vezetnek be azért, mert az nem váltja be a hozzáfűzött reményeket. Olyanra is volt már példa, hogy egy friss funkció annyira nagy felháborodást váltott ki, hogy a felhasználók ellenérzéseire tekintettel dobta a fejlesztő. A „szponzorált Snapek” esetében valószínűleg a kísérletezésnél nem fognak megállni, hanem idővel elindulhat a szélesebb körű bevezetés is.

Ezek a hirdetési Snapek az olvasatlan üzenetek között fognak megjelenni általában nagy partnerektől, márkáktól. Legfelülre kerülnek majd, a normál kapcsolati listán. A fő csevegési felületen meg kell majd ezeket nézni ahhoz, hogy lekerüljenek a kiemelt pozícióból. Nem lesz muszáj megnyitni ezeket, és Spiegel azt is hozzátette, hogy nem fogják megzavarni a felhasználót azzal, hogy felugró értesítést küldjenek, csendben fognak megjelenni az üzenetek között. Ettől függetlenül jó eséllyel nem fogja az emberek tetszését elnyerni ez az újítás.

Minden részlet egyelőre nem ismert az újítás kapcsán, azt például nem lehet tudni, hogy mikor, hogyan fognak eltűnni azok a szponzorált üzenetek, amiket a felhasználók inkább nem nyitnak meg. A vállalat első embere csak arról tett említést, hogy nem kell ezeket mindenképpen megnyitni. Vélhetően idővel eltűnnek majd maguktól a kéretlen Snapek. Képet egyelőre nem kaptunk arról, hogy fognak ezek kinézni az applikációban.

„A szponzorált Snapek lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy vizuálisan kommunikáljanak a Snapchat közösségével, a Snapchat alapvető funkcióit elérhetővé téve a hirdetők számára” – írja Spiegel. Valószínűleg a szponzorált Snapek elég magas összegbe fognak kerülni, de az is borítékolható, hogy ezeknek lesz majd a legjobb elérése.

A vezérigazgató igyekezett azt is elmondani, hogy a felhasználói adatok, az ismerősökkel folytatott beszélgetések tartalma továbbra is biztonságban van. Attól, hogy egy felületen osztoznak az üzenetek és a hirdetési tartalmak, ezeket nem lehet összemosni. A partnerek továbbra is csak az eddig számukra elérhető adatokhoz férhetnek hozzá a reklámok megjelenítésével kapcsolatosan. A beszélgetések tartalmát eddig sem használták hirdetési célra, és ez továbbra is így marad majd.

A Snapnak nagyon komoly gondja vannak a bevételszerzéssel és a nyereségtermeléssel. Hiába van a vállalatnak globálisan 850 millió felhasználója, a reklám részleg szenved. Emiatt a befektetők egyre kevésbé bíznak abban, hogy a platform képes lesz változtatni a sorsán, a részvényárfolyama bezuhant. Nagyon sokan buktak komoly összeget a Snap értékpapírjával. A csúcson 80 dollár felett adták-vették a részvényeit, most pedig 9 dollár környékén egyensúlyozik.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére