A Tesla számára a második negyedév eléggé vegyes érzelmekkel teli lett. A vállalat ugyan képes volt növelni a bevételét, de a villanyautókból kevesebb pénze származott, és nem meglepő módon a nyereség is tovább olvadt. Negyedéves szinten minden téren tudott javítani, tehát a gyenge évkezdéshez képest már felívelésben van.
25,5 milliárd dollár lett a Tesla bevétele, ami új rekord, a tavalyi ünnepi időszakot is sikerült egy hajszállal túlteljesítenie.
Éves szinten mindössze 2 százalékkal, de növekedni tudott a Tesla forgalma, ami egyszerre jó és rossz hír. Az elektromos autók eladásai nem igazán akarnak meglódulni, és ez tartja vissza a vállalatot a dinamikusabb növekedésben. Ez az első olyan negyedéve a Teslának, amikor az egyéb piaci tevékenységek segítették abban, hogy pozitív mérleget tudjon felmutatni. A cégnek Tesla Energy részlegből és a szolgáltatásokból is nagyobb lett a bevétele, és ezek ellensúlyozták azt, hogy a villanyautók eladásával nem keresett túl jól.
A Tesla járművek eladásából 19,88 milliárd dollár folyt be, ami 7%-os csökkenést jelent az egy évvel korábbi számokhoz képest. Ugyanakkor a Tesla Energy soha nem látott rekord bevételt tudott most elkönyvelni, 3,014 milliárd dollár származott napelemek és energiatároló egységek értékesítéséből. Ez szinte hajszálpontosan duplája annak, mint amennyit egy évvel korábban összehozott a részleg. A szolgáltatásokból pedig 2,608 milliárd dollár származott, 21%-kal több, mint egy évvel korábban.
A vállalat profitja jelentősen csökkent, 45 százalékkal esett vissza éves szinten, ami mindenképpen komoly probléma. 1,48 milliárd dollár nyereséget tudott realizálni a Tesla a 25,5 milliárd dolláros bevételből. A cég nagy leértékelésekkel értékesítette az elektromos autókat, hogy a keresletet fenntartsa. Emellett pedig az is visszahúzta a vállalatot, hogy különböző mesterséges intelligencia fejlesztésekre nagy összeget fordított az elmúlt hónapok során. 600 millió dollárt vitt el az MI infrastruktúra fejlesztése.
Elon Musk a negyedéves beszámolója során beszélt a Robotaxiról és a Tesla Roadsterről is. A Roadstert már hosszú ideje várjuk, még 2017-ben jelentette be a vállalat, de időközben mások lettek a prioritások. Most azonban ez a projekt is kezd ráfordulni a célegyenesre, és 2025-ben végre már elkezdődhet a szállítása. A fejlesztések jelentős részét már sikerült abszolválni, a gyártás előkészítése indulhat lassan. A Robotaxi bejelentésére pedig október 10-én kerül majd sor, miután a cég az augusztus 8-i időpontot lemondta.
A hónap elején a Tesla részvények kitörtek a korábbi ársávból, miután a vállalat az elemzők által vártnál több villanyautót tudott leszállítani, ugyanakkor a második negyedéves pénzügyi beszámoló már nem volt ennyire jó hatással a befektetői kedvre. A tőzsdei zárást követően több mint 8%-kal esett vissza a részvényárfolyam, így egy jelentős leértékeléssel fogja nyitni a napot a cég.