Shop menü

ŐRÜLT ÖTLETEKBE IS BELEMENT A LUXSHARE, ÍGY GYÁRTHATJA AZ APPLE LEGKOMPLEXEBB TERMÉKÉT

A Vision Pro előállítása nagy falat, a beszállítói lánccal is folyamatos gondok vannak, bár most úgy fest, hogy a kijelző ellátásban javulhat a helyzet.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Őrült ötletekbe is belement a Luxshare, így gyárthatja az Apple legkomplexebb termékét

Az Apple a tervek szerint 2024 elején fogja elkezdeni a Vision Pro forgalmazását. Az AR/VR szemüveg igazán izgalmas megoldásokat vonultat fel, és éppen ezért közel sem egyszerű az előállítása. Ezért is érdekes az, hogy miért nem az Apple legrégebbi és legtapasztaltabb partnere a Foxconn gyártja az eszközt; most egyebek mellett ennek kapcsán is új információk derültek ki.

Belső források szerint az Apple azért választhatta a Luxshare-t a kiemelt, több milliárd dolláros téttel rendelkező projekt megvalósítására, mert egész egyszerűen itt vállalták a szakemberek, hogy a megvalósításban kiállnak a cég mellett. Állítólag a cupertinóiaknak egy olyan kapcsolatra volt szüksége, ami kellően stabil olyankor is, mikor éppen különlegesebb feladatok megvalósításáról van szó, és a Luxshare volt erre vevő.

Galéria megnyitása

A vállalat a kiemelkedően flexibilis prototípus fejlesztési programja révén lopta be magát az Apple szívébe. Jelenleg úgy fest, hogy a Vision Pro kizárólagos gyártója lesz a Luxshare. Ezzel a céggel az Apple 2011 óta dolgozik együtt, és a kapcsolatuk szimpla csatlakozók gyártásával indult. Ma pedig már arról pletykálnak, hogy az iPhone-ok gyártásában a következő időszakban évről évre egyre fontosabb szerepet fog kapni. A cég merész elképzeléseit folyamatosan igyekezett a vállalat megvalósítani, és ezzel kiérdemelhette a vezetőség bizalmát.

Mindenképpen érdekes lenne némi információ arról, hogy az Apple milyen „őrült” megoldásokat igyekezett kipróbálni a prototípusok tervezése során, sajnálatos, hogy erről nem mondott el semmit a fejlesztéshez közel álló forrás. Sok évbe telt, mire a Vision Pro végleges formát öltött, és ez alatt számos tesztkészülék születhetett a színfalak mögött – akár különböző gyártóknál is.

A Luxshare-t 1988-ban alapították, és a múltban egyáltalán nem volt egy óriás, még 2011-ben is „csak” 350 millió dollár volt az egész éves bevétele. Miután az Apple-lel egyre szorosabb lett a kapcsolata, folyamatosan egyre több megrendelést kapott a cégtől, 2022-re a forgalma elérte a 30 milliárd dollárt. Főleg az Apple-nek köszönhető ez, és nemcsak közvetve, hanem közvetlenül is, mert nagyon sokan ismerték meg a nevét úgy, hogy az iPhone-oknak és más készülékeknek szállított be.

A Vision Pro nemcsak az összerelés szempontjából érdekes, hanem már az alkatrészellátása is nehézkes. Itt az Apple valóban egészen innovatív megoldásokhoz nyúlt, főleg a kijelző tekintetében. A felhasznált micro-OLED panelből finoman szólva sem áll túl sok rendelkezésre, és ezt kizárólag a Sony tudja gyártani a cégnek. Legalábbis korábban úgy tűnt, hogy az első generációs eszköznél csak a japánok paneljei lesznek használatban, de egy friss pletyka szerint elképzelhető, hogy már a helyzet.

Az a hír járja, hogy az LG is beszáll, és része lesz a micro-OLED egységek beszállítói körének.

Korábban arról szóltak a hírek, hogy a micro-OLED kijelzők szűk hozzáférhetősége limitálhatja majd leginkább a készleteket. Így, hogy a Sony és az LG Display már együtt szolgálhatja ki az Apple-t, talán egy kicsit jobb lesz majd a helyzet. De részleteket igazából nem lehet tudni. Remélhetőleg igaz a hír, és akkor lényegesen jobb lehet majd az új szemüveg, vagy ahogy a cég hivatkozik rá: a térbeli számítástechnikai eszköz elérhetősége.

Bízunk abban, hogy a rajt a tervek szerint fog menni, és nem csúszik majd a szerkezet, de az elmúlt években az Apple általában nem tudta tartani az elsőnek hangoztatott időpontokat, ha hónapokkal előre beharangozott eszközről volt szó – például a HomePod is csúszott a maga idején.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére