Önvezető autókon dolgozik a Google és a Ford?

A két vállalat egymás erősségeiből profitálat a nem is oly távoli jövőben, ha hihetünk a napokban felröppent pletykáknak.

Önvezető autókon dolgozik a Google és a Ford?

A Google elég régóta dolgozik önvezető autók fejlesztésén, amelyek már a projekt hajnalán is meglehetősen ígéreteseknek tűntek – gondoljunk csak a hajmeresztő tempóban szlalomozó Toyota Priusra. Azóta rengeteg víz lefolyt a Dunán, számos újabb önvezető-autó prototípus készült, sőt, a Google járművei Kalifornia és Texas állam közútjaira is betették kerekeiket, ahol nagyon profin, komolyabb balesetek nélkül tettek meg több, mint egymillió mérföldnyi utat.

A Yahoo! News friss információi szerint az önvezető-autó projekt rövidesen újabb szintre emelkedhet, ugyanis bennfentes értesülések alapján úgy tűnik, a Google együttműködésbe lép a Forddal. A hatalmas horderejű bejelentésre a rövidesen induló CES 2016 alkalmával kerítenek sort, így a pletykákat egyelőre sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták a felek.

A Google és a Ford együttműködésével kapcsolatban egyelőre elég kevés információ áll rendelkezésre, de azért néhány érdekes részletről már le tudjuk rántani a leplet. A felek független közös vállalatba szervezik ki az önvezető autók gyártását, amelyre azért van szükség, hogy az esetlegesen felmerülő jogi felelősség ne a Ford és a Google vállait nyomja.

Hogy miért éppen a Fordra esett a választás? Részben azért, mert a Ford rendelkezik a szükséges tapasztalattal és tudással, ami a komplex gyártás, a minőség-ellenőrzés, a biztonság és a környezetvédelmi szabályozások útvesztőiben elengedhetetlen alapkövetelmény a sikeres érvényesüléshez. A Google ehhez a tudáshoz a szoftveres tudást és a rettentően gyors fejlődést biztosítja – ezeken a területeken a Google sokkal ütőképesebb, mint az autógyártók, hiszen komoly techcég módjára működik, az autóiparnál lényegesen magasabb fordulatszámon. Ebből a dinamizmusból és rugalmasságból rettentően sokat profitálhat a Ford, ami jelenleg az Amerikai Egyesült Államok területén a második, globálisan pedig az ötödik legnagyobb autógyártó. Persze a Ford már jóval korábban, az együttműködés előtt is élénken érdeklődött az önvezető autók iránt, sőt, a cég e területen több éve végez különböző kutatásokat és fejlesztéseket is.

Érdekes adalék, hogy a Google-ön belül már dolgoznak olyan alkalmazottak, akik a Fordtól érkeztek. Remek példa erre a Ford korábbi elnök-vezérigazgatója, Allan Mulally, illetve a korábban felsővezetői pozícióban dolgozó ex-Fordos John Krafcik is, aki most a Google önvezető autókkal foglalkozó részlegét vezeti. További kapcsolat, hogy a jelenlegi, kissé fura dizájnnal rendelkező önvezető Google autókat egy olyan műhelyben szerelik össze, amely egyedi Ford Mustangok építésével foglalkozik.

A felek persze már korábban is elkezdtek egymás territóriumán belül terjeszkedni: a Google Ditroitban nyitott irodákat az idei év folyamán, a Ford pedig Szilícium-völgyben található Palo Altóban nyitott kutatóközpontot. Az új megállapodás keretén belül szorosabbá és gyümölcsözőbbé válhat a partnerkapcsolat, ám a Ford nem lesz kizárólagos Google-partner: a keresőóriás egyéb autóipari szereplőkkel is összeborulhat a nem is oly távoli jövőben.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward