Az id Software Rage című játékának PC-s verziójához már mind Nvidia, mind pedig AMD fronton rendelkezésre áll az elvileg megfelelő driver, de gyakorlatilag messze van még a játék attól, hogy tökéletesen fusson, így az Nvidia most a drivernél egy kicsit tovább ment, már ami az optimalizációt és a képminőséget illeti: a cég a GeForce.com-on egy blogbejegyzés keretén belül ad tippeket a játékosoknak, hogy mit tegyenek a textúra-kezeléssel kapcsolatos problémák elkerüléséhez, illetve ahhoz, használhassák a nagyfelbontású textúrákat.
Ahogy azt az Nvidia is kiemeli, a játék dinamikusan szabályozza azt, hogy a textúra részletessége éppen milyen szinten helyezkedjen el, azaz mindig próbálja megtalálni az ideális egyensúlyt a teljesítmény és a képminőség között. A tapasztalatok szerint a terheléselosztó algoritmus – kisebb-nagyobb hibák miatt – egyelőre nincs a helyzet magaslatán, azaz soha nem a megfelelő beállításokat használja. A gyártó szerint az algoritmus „túl óvatos”, vagyis alábecsüli a rendszerek képességeit, így az indokoltnál alacsonyabb minőséget alkalmaz a textúrák esetében. A hibák kijavításáig természetesen van arra is lehetőség, hogy a felhasználók saját maguk kényszerítsék a játék motorját arra, hogy a megfelelő textúra felbontást használja.
A siker érdekében ajánlott, hogy az adott videokártya nagyobb mennyiségű fedélzeti memóriával rendelkezzen: az Nvidia 1,5 GB-nyi fedélzeti memóriát javasol az optimális teljesítmény eléréséhez. Hogy pontosan mit is kell tenni ahhoz, hogy a játék a manuális beállításokkal fusson? Nos, a teendő csak annyi, hogy a Rage könyvtárában létre kell hozni egy konfigurációs fájlt, amely az alábbi sorokat tartalmazza.
[italic]vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192
vt_pageimagesizeunique 8192
vt_pageimagesizevmtr 8192
vt_restart
vt_maxaniso 4
image_anisotropy 4[/italic]
Ha a fentieket bemásoltuk, akkor a fájlt „rageconfig.cfg” névvel kell elmenteni, ezután pedig már élvezhetjük is a minőségi textúrák által kínált látványvilágot. A 8K-s beállítás látványosan élesebb, részletgazdagabb képet eredményez, mint az alapbeállítás, amely valahol az 5K és 6K közötti szegmensben helyezkedik el.
Természetesen az ideális beállítás nagyban függ az adott GPU-tól és a körülötte lévő konfigurációtól, valamint attól is, hogy az adott rendszeren milyen hatékonyság mellett dolgozik az automatikus terheléselosztó algoritmus.