Nvidia GT300 információk

Az Nvidia szakembereit és vezetését sokszor éri az a kritika a vásárlóktól és a felhasználóktól, hogy a cég a termékek átnevezésén kívül jó ideje nem csinál érdemi fejlesztéseket, ezen a gyakorlaton pedig jó lenne, ha változtatnának. Lehet, hogy van a kritikában valami, ezt mindenki döntse el maga, ám a korábbi hírek szerint már készülőben van a GT300-as GPU, amely új korszakot nyithat.

Nvidia GT300 információk

Az Nvidia szakembereit és vezetését sokszor éri az a kritika a vásárlóktól és a felhasználóktól, hogy a cég a termékek átnevezésén kívül jó ideje nem csinál érdemi fejlesztéseket, ezen a gyakorlaton pedig jó lenne, ha változtatnának. Lehet, hogy van a kritikában valami, ezt mindenki döntse el maga, ám a korábbi hírek szerint már készülőben van a GT300-as GPU, amely új korszakot nyithat.

A termékkel kapcsolatban egyelőre még csak kevés és igen-igen homályos információk állnak rendelkezésre. A felsőkategóriás GPU a céghez közel álló források beszámolója szerint minden fontosabb technológiát támogat majd, kezdve a DirectX 11-től az OpenGL 3.1-en át egészen az OpenCL-ig bezárólag. Ezek az információk még nem túl érdekesek, hiszen nagyrészük eddig is sejthető volt. Ami újdonság az nem más, mint a GPU felépítése: az egységben 512 darab stream processzor lehet jelen, amelyek 16 darab 32 magos csoportba osztva foglalnak helyet a grafikus processzorban. Érdekesség, hogy a jelenlegi architektúrában egy csoportban 24 darab stream egység foglal helyet. A GPU-ban stream csoportonként 8 darab textúrázó lesz jelen (TMU), így összesen 128 darabból lehet majd gazdálkodni. Ezek a feldolgozó egységek már különbözni fognak a GT200-as megoldásokétól: a jelenleg is forgalomban lévő GT200-as GPU-kban SIMD (Single-Instruction, Multiple Data – egy utasítás végrehatjása több adaton) típusú feldolgozó egységek találhatóak, ezek egy utasításon belül több adatot képesek kezelni, ám a GT 300-ban már MIMD (Multiple Instruction, Multiple Data – Több utasítás, több adat) típusú feldolgozók lesznek jelen. A MIMD lényege leegyszerűsítve annyi, hogy a stream processzorok a szükségeknek megfelelően egyszerű és/vagy komplex utasítások végrehajtására is képesek egymással párhuzamosan és egymástól függetlenül, így különböző utasításokat végezhetnek el egyidejűleg a különböző adathalmazokon. Ez a tény egy nagy előrelépés a páhuzamos számítás tekintetében. A GPU memória alrendszerével kapcsolatban egyelőre nincsenek információk, de az már tudható, hogy a grafikus processzor 40 nm-es csíkszélességgel készül majd.

Az 512 stream egységgel felszerelt GPU az előzetes információk alapján ígéretesnek tűnik, de mivel a termék még „nincs készen”, így az órajelekről sincsenek információk. Amíg a helyzet nem változik, addig csak a találgatásokra, illetve a kiszivárgó részinformációkra lehet hagyatkozni, nagyon messze van még a megjelenés.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward