Nincs meg a kritikus tömeg

Nincs meg a kritikus tömeg

Minden évben impozáns adatokat publikálnak az internetes kereskedelmet kutató cégek a szegmens, illetve a fogyasztói igényeinek növekedéséről, de tény, hogy a netes eladások a reálkereskedelem fél százalékát teszik csak ki. A KSH 2009-es éves adatai szerint a csomagküldő piac forgalma (ez teljes egészében fedi a neten rendelt hagyományos termékek forgalmát, természetesen a szolgáltatások nélkül) 37,1 milliárd forint volt és a kiskereskedelem egészével szemben ez a szegmens képes volt növekedni. A korábbi években a 60-70 százalékos ugrás sem volt ritka, és 2009-ben is 50 százalékos növekedésről beszélnek, de a teljes e-kereskedelmi forgalomban gazdát cserélő pénz az igazi forgalmat generáló multiknál nem éri el az ingerküszöböt. Többek között ez az oka, hogy a napi fogyasztási cikkek internetes eladásába a magyar Groby-láncon kívül itthon nem szállt be senki, holott az itt levő nemzetközi cégek anyavállalatai, például a Tesco vagy az Auchan az anyaországban drága e-kereskedelmi fejlesztéseket hajtott végre. Egyedüliként van jelent például a netes kereskedelemben a Praktiker is, a cég webshop-szolgáltatását egyelőre egyetlen szereplő sem követi a barkácspiacon.

Az ezen a téren tapasztalható itthoni érdektelenséget az elemzők elsősorban azzal magyarázzák, hogy alacsony a nethasználók száma és a netpiacterek (mint szolgáltatási forma) ismertsége is. A megrendeléseknél is akadnak zökkenők, sokszor a megrendelőnek kell időben igazodnia, amit az átlagos fogyasztó maceraként él meg. Holott a Gemius Hungary elemzése szerint a virtuális piacokat használó fogyasztók fele szerint a netes rendeléssel időt és pénzt lehet megtakarítani.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward