Shop menü

NETFLIXESEDIK A YOUTUBE

A YouTube elkészített egy saját indulási hangot, ehhez pedig létrehozott egy animációt is.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Netflixesedik a YouTube

Aki találkozott már a Netflixszel, minden bizonnyal hallotta már azt a híres „tudum” szignált, amit a szolgáltatás az indulásakor játszik le, megalapozva ezzel az élményt, mozizásra hangolva a felhasználót. A jelek szerint a YouTube ezt megirigyelte, és elkészítette a saját indulási hangját, ehhez pedig létrehozott egy animációt is.

A YouTube applikáció a mobilokon egy pillanat alatt elindul, és nem akar senkit sem azzal „feltartani” a platform, hogy animációkkal akasztja meg az okostelefonok pörgős használati élményét. Az új animáció és a különleges hangszignál a televíziókon fog megjelenni a továbbiakban. Az eddigi egyszerű betöltőképernyőt váltja majd fel, és ezáltal a cég szerint jobb lesz az élmény. Az emberek amikor meghallják majd a jellegzetes hangot, azonnal rá tudnak hangolódni a YouTube-ra.

„Az eredeti elképzelés a hangzás mögött az volt, hogy valami vibráló, magával ragadó és könnyen felismerhető legyen, hogy amint meghallod – még ha el is fordultál a tévétől vagy a készülékedtől – tudd, hogy valami fel fog bukkanni a YouTube-on.” – olvasható a vállalat blogbejegyzésében. Annak érdekében, hogy tényleg egyedi és különleges hangot hozzanak létre a YouTube számára, az Antfood segítségét kérte a platfrom. És reményeik szerint egy olyan szignált tudtak összehozni, ami tényleg bármikor felismerhető lesz, és néhány lejátszást követően megjegyzik majd az emberek.

A YouTube mély filozófiába is belement annak kapcsán, hogy miért olyan izgalmas és jó ez az új hang. Mi ezzel senkit nem akarunk untatni, szóval inkább hallgassátok meg azt, amit a következő években valószínűleg még 1 millió alkalommal fogtok hallani, ha televízión használjátok a YouTube-ot:

Egyébként összesen öt különböző részből épül fel a hangjelzés, és a tervezők ezeket a részeket gondosan válogatták össze. A hang mellett pedig az animációba is sok munkát fektettek, még ha pillanatok alatt véget is ér. A lejátszási sáv és a YouTube logó harmonikus és dinamikus formában jelenik meg a nagy képernyőkön.

A YouTube az utóbbi időben abból él, hogy másolja a konkurenciáját, ami azért mindenképpen szomorú. Viszont a felhasználók egy jobb élményt biztosító alkalmazást kapnak ezáltal, ami mindenképpen jobb annál, mintha semmi nem történne a platformon. Most a Netflixtől sikerült a vállalatnak ihletet merítenie, korábban pedig leginkább a TikTok mutatta a követendő fejlesztési irányt. A tévékre is lett már Shorts, és hamarosan vásárlási funkciót is nyújtani fog a platform a rövid videók között.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére