Nem használják ki a PS3-at a játékok

A Sony Computer Entertainment ügyvezető igazgatóhelyettese, Phil Harrison nemrégiben interjút adott az MTV-nek, amiből többek között az derül ki, hogy állítása szerint nem használják ki a PlayStation 3 konzolt a rá készített játékok.

Nem használják ki a PS3-at a játékok

A Sony Computer Entertainment ügyvezető igazgatóhelyettese, Phil Harrison nemrégiben interjút adott az MTV-nek, amiből többek között az derült ki, hogy egyelőre nem használják ki a PlayStation 3 konzolt a rá készített játékok.

Kezdésként a játékokban rejlő online lehetőségeket ecsetelte az új-generációs konzolban. "A videójáték üzlet megváltozott az elmúlt húsz évhez képest. Valakik elkészítették a játékot, megvetted, játszottál vele és kész. Most egy új trend van születőben, amelyben már akkor kezdik kialakítani a kiadók a kapcsolatot a vásárlóval, mielőtt még a videojátékot kiadják, és ez a kapcsolat késöbb sem szakad meg."

A cinikus olvasó persze azt állítja, hogy igen ez egy újfajta trend, ugyanis miután egyszerűen megvásároljuk a játékot, utána havonta a zsebünkbe kell nyúlni, hogy új extrákat, új tartalmat szerezhessünk ahhoz a játékhoz, amit egyszer már megvettünk. Habár rengeteg lehetőség van a konzolokban, főként az internetes kapcsolat kihasználásában, még mindig vannak felfedezni való irányok, mint egykor a PC platformon. Ilyenek például azok a közösségek, amik egy adott játékkal kapcsolatban segítik egymást, tippeket adnak, esetleg saját módosítgatásokat készítenek.

Ezenkívül beszélt még pár problémáról, amivel szembesülnie kell az iparnak. Először a sok támadás érte a játékokat, illetve a fejlesztőket a videojátékokban megvalósuló brutalitás és erotika miatt. Emiatt születtek a szabályzások, korhatár megállapító szervezetek (például Európában az ESRB). Rengeteg támadás érte a közelmúltban például a Grand Theft Auto sorozatot a benne lévő szexuális és véres tartalom, illetve a trágár szóhasználat miatt. Phil Harrison az ilyen játékokat is megvédte.

Visszatérve a hír címére, a beszélgetés végére tartogatta Phil a legérdekesebb témát. Ez pedig a konzol hardverével és szoftverével kapcsolatos. Állítása szerint a mai konzoljátékok nem használják ki a PlayStation 3 kapacitásának felét se. Ugyanakkor azt is kijelentette, hogy soha nem is fogják száz százalékosan, ami természetesen érthető. Így nyugodtan lehet állítani, hogy "maradt még szufla" a PlayStation 3-ban az elkövetkező évekre. Egyértelmű, hogy a kiadás elején még nem igazán használják ki a játékfejlesztők a gép adta lehetőségeket, azonban ez az adat (kevesebb mint 50 százalékos teljesítmény) két dolgot sugall, vagy a PlayStation 3 hardvere ilyen bonyolult, vagy csak egyszerűen a programozók lusták kihasználni az extra sebességet, effekteket, grafikai lehetőségeket, számítási kapacitást. Esetleg még idő kell a trükkök elsajátításához, hogy még szebb, még élethűbb játékokat készítsenek a fejlesztők.

Nem szabad kihagyni a Microsoft Xbox 360 konzolját sem az összehasonlítás miatt. Az Xbox 360 az IBM PowerPC 3,2 GHz-es változatát birtokolják, míg a PS3 egyedi Cell processzort. A PlayStation 3-nak és az Xbox 360-nak is nagyjából ugyanolyan sebességű videókártyái vannak, és mind a kettőben 512 megabájtnyi RAM kapott helyet. A központi egységek tekintetében kicsit eltérő azonban a kép, az Xbox 360-ban további két mag működik párhuzamosan, a PlayStation 3 Cell processzorjában pedig hét darab kisebb SPU (Synergistic Processing Units) található. Hogy itt a kisebből több, vagy a nagyobból kevesebb a célravezetőbb, azt majd a jövő eldönti.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward