Nem akar olcsó mobil-alkalmazásokat az MS

Kijelentette az MS, hogy egészen máshogy szeretné megközelíteni a mobil-alkalmazások árazásának kérdését, mint az Apple. Ezzel együtt kifejezetten bíztatták a hamarosan beinduló Windows Marketplace for Mobile-hoz alkalmazásokat fejlesztőket arra, hogy merjenek 99 centnél többet kérni letöltésenként.

Nem akar olcsó mobil-alkalmazásokat az MS

Kijelentette az MS, hogy egészen máshogy szeretné megközelíteni a mobil-alkalmazások árazásának kérdését, mint az Apple. Ezzel együtt kifejezetten bíztatták a hamarosan beinduló Windows Marketplace for Mobile-hoz alkalmazásokat fejlesztőket arra, hogy merjenek 99 centnél többet kérni letöltésenként.

Annál is inkább, mivel az MS nem népszerűség, hanem árbevétel alapján fogja majd eldönteni, hogy egy-egy fejlesztői versenynek melyik alkalmazás lett épp a győztese. Emellett azonban még azért is, mert meglátásuk szerint azzal, ha hagynák, hogy az árak lecsússzanak a 99 centes limitre, elértéktelenítenének számos olyan alkalmazást, amik pedig ennél sokkal többet érnek. Mi több, maguk a fejllesztők is jobban járnának így: mert lehet ugyan, hogy kevesebben vennének meg egy $10-os alkalmazást, mint egy 99 centest, viszont a magasabb árszint miatt összességében mégis több bevétel származna ezekből az eladásokból (és lehetne igazán komoly alkalmazásokat fejleszteni, nem pedig felpakolni bármi pár óra alatt elkészült programot).

Hangsúlyozták persze, hogy az árazásról minden esetben a fejlesztő dönt, ők azonban teljes mellszélességgel kiállnak azok mellett, akik úgy döntenek, hogy valóban annyit kérnek a munkájukért, amennyit az ér. Ez pedig egyben felfogható az Apple-féle, olcsóság-alapú rendszer éles kritikájának is, amelyet már mások is bíráltak amiatt, hogy gyors eredményeket hoz ugyan, ám hosszú távon kifejezetten hátrányos, mivel nem ösztönöz az alkalmazások hosszabb távú fejlesztésére, vagy nagyobb ívű projektek megkezdésére (persze az Apple-nek erre egyszerűen annyi a válasza, hogy az App Store pusztán arra kell nekik, hogy iPhone- és iPod-vásárlásra ösztönözze a népet; a többi már mellékes).

Az MS tehát nem fog szilárd árlimitet húzni, és az ingyenes alkalmazásokat sem ellenzi, viszont támogatja az értékarányos árazást a leendő mobil-alkalmazás-piacán - reményeik szerint ösztönözve ezzel a minőségi munkát és a hosszabb távú fejlesztéseket éppúgy, ahogy természetesen a jobb bevételeket is.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward