Shop menü

NEM ADHATJÁK MAJD EL A VÁSÁRLÓK A TESLA CYBERTRUCKOT

A vásárláskor megkötendő szerződésben fogja kötelezni a Tesla a tulajdonosokat arra, hogy megtartsák az autót legalább egy évig, különben súlyos büntetést kaphatnak.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nem adhatják majd el a vásárlók a Tesla Cybertruckot

Híres a járműipari újításairól a Tesla, de van az úgy, hogy nem pozitív értelemben kell ezt kezelni. A mostani lépésével a vállalat valószínűleg sokak számítását keresztül fogja húzni. A Tesla célja, hogy ne lehessen hasznot húzni az új járműből, bár könnyen lehet, hogy lesznek olyanok, akiket ez sem fog visszatartani.

A vállalat a Cybertruck eladásakor egy olyan szerződést fog aláíratni a vásárlókkal, amiben lesz egy „For Cybertruck Only” szekció, ahol az új járművel kapcsolatos kikötések fognak szerepelni. Egészen pontosan egy lényeges dolog foglaltatik ebben: nem adhatja el az autót az, akik megvásárolja. Nem az a Tesla célja, hogy mindenképpen hozzászoktassa az autóhoz az újdonsült tulajdonosokat, bár elsőre talán erre fognak asszociálni egyesek. Azért volt erre szükség, hogy ezáltal gyakorlatilag ellehetetlenítse a neppereket a cég.

Galéria megnyitása

„Ön megérti és tudomásul veszi, hogy a Cybertruck először korlátozott mennyiségben kerül forgalomba. Ön vállalja, hogy a jármű átvételét követő első éven belül nem adja el, illetve más módon sem próbálja meg értékesíteni a személyjárművet.” – olvasható a szerződésben.

A Cybertruck forgalmazására évek óta várnak a vásárlók, és olyan várólista alakult ki ez alatt, hogy igazából évekre előre megvannak a foglalások. Rövidesen elkezdi szállítani a Tesla a rozsdamentes acél karosszériával szerelt pick-upot, de így is lesznek olyanok, akik már korábban leadták a rendelésüket, de jelen állás szerint 2025 előtt aligha juthatnak hozzá az áhított négykerekűhöz.

Ilyenkor jóformán elkerülhetetlen, hogy az újdonsült tulajdonosokban felmerüljön, hogy mi lenne, ha esetleg továbbadnák a frissen átvett kisteherautót, de nem éppen a beszerzési áron, hanem lényegesen magasabb összegért. Az ilyen jellegű nepperkedés számos területen okoz nagyon komoly károkat a gyártóknak, és a Tesla nem kér ebből, éppen ezért elsőként írat alá a vásárlókkal egy olyan szerződést, ami az autó megtartására kötelezi a vásárlókat. Ez pedig egészen biztos, hogy számos eladás meghiúsulásához fog vezetni.

Galéria megnyitása

Lényegében borítékolható, hogy sokan játszottak arra, hogy akár több Cybertruckot is vásárolnak korai megrendeléssel, hogy aztán szép hasznot realizálva váljanak meg a villanypick-uptól. Hozzá kell tenni, hogy azért a Tesla hagy kiskaput, eladható az autó, csak nem biztos, hogy lesz benne köszönhet.

Lehetnek olyan élethelyzetek, amikor az embernek meg kell válnia az autójától, bármilyen dolog közbe jöhet. A Tesla tisztában van azzal, hogy nem mindenki nepperkedési céllal akar majd megválni a Cybertrucktól, de a szerződésben kikötik, hogy a vállalatot minden esetben hivatalosan értesíteni kell az értékesítési szándékról, és észszerű időkeretet kell biztosítani a gyártónak arra, hogy visszavásárolhassa az autót.

A Cybertruck visszavásárlási árát úgy határozza majd meg a Tesla, hogy fixen 0,25 dollár értékvesztés könyvel el a megtett mérföldek után. Felméri az autó állapotát, elhasználódás mértékét, és amennyiben javításra szorul a jármű, a várható szervizköltséget is figyelembe fogja venni. Ha ezeket követően a Tesla esetleg megtagadja a visszavásárlást, akkor lépheti meg az értékesítést a tulajdonos anélkül, hogy abba a vállalat beleszólna. Erről viszont írásos engedéllyel kell rendelkeznie az embereknek, szóval a használt Cybertruckot vásárlóknak erre mindenképpen ügyelnie kell, ha nem akarnak bajt az üzletből.

Galéria megnyitása

A szerződés alapján a Tesla 50 ezer dollárra büntetheti meg azokat, akik engedély nélkül szeretnék az autót eladni. Ennek megfelelően egy Cybertruck csak úgy lesz eladható haszonszerzési céllal egy éven belül, ha minimum 50 ezer dollárral többet fizet ki érte a lelkes vásárló, aki semmi esetre sem akar várni, és minél előbb bepattanna a több mint 2,5 tonnás pick-upba.

A Teslának arra is joga lesz, hogy megakadályozza az üzletet még a szerződést megkötését megelőzően, amennyiben erről tudomást szerez. Mivel az ilyen adás-vételi rendszerek hivatalosan már mindenképpen digitálisan mennek, így eléggé elkerülhetetlen, hogy a gyártó megtudja a tulajdonoscserét.

Korábbi információk szerint a Tesla úgy számol, hogy eleinte éves szinten 125 ezer Cybertruckot tud majd legyártani, és 2025-re képes lesz összehozni a 250 ezer autós kihozatalt az új gyárak működésbe lépése révén. Ezzel párhuzamosan több mint 1 millió ember adott le rendelést az autóra.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére