Shop menü

NAGYON MEGKÖNNYÍTI A HÍRLEVÉL LEIRATKOZÁST A GMAIL

Sokak számára okozhat majd örömöt, és a felhasználói élmény javulásának záloga lehet, hogy a jövőben 2 kattintással lehet a hirleveleknek búcsút inteni.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nagyon megkönnyíti a hírlevél leiratkozást a Gmail

A Gmail kapcsán a Google belengette, hogy mostantól egyszerűbb dolga lesz a felhasználóknak, ha meguntak egy hírlevelet, és szeretnék lemondani. A vállalat ezáltal javítaná a felhasználói élményt a platformon, ahol egészen biztos, hogy sokakat kergetnek őrületbe a rendszeresen, nagy mennyiségben érkező hírlevelek.

Minden hírlevélben el kell helyezni olyan hivatkozást, amivel a felhasználók megoldhatják a leiratkozást, erre már hosszú ideje vannak szabályok. Viszont ezek a hivatkozásokat azért előszeretettel szokták elrejteni az utolsó utáni sorban, olyan apró betűvel, hogy azt észrevenni se legyen egyszerű, ha egy mód van rá. Éppen ezért a legtöbben nem is foglalkoznak vele, vagy egyszerűen nem is tudják, hogy van ilyen eleme az e-maileknek.

A Google éppen ezért már korábban bevezetett olyan funkciót, amivel egy-egy hírlevelet úgy lehet jegelni, hogy nem kell az adott levélen belül keresgélni az erre szolgáló hivatkozást. A mindenhol elérhető legördülő menüben volt erre egy opció.

Ezáltal minden kéretlen e-mailtől meg lehetett szabadulni ugyanolyan módon, így jobb környezetet tudott magának kialakítani az ember a Gmail keretei között. Viszont sokan igazából azt sem tudták, hogy van ilyen lehetőségük, mert sokan nem igazán nézegetik, hogy milyen opciók lapulnak a legördülő menüben. Éppen ezért a Google úgy gondolta, hogy itt az ideje az újabb változtatásnak.

A továbbiakban már lényegében közvetlenül az emberek szeme előtt lesz kiemelve a leiratkozási lehetőség.

A webes felületnél amikor a felhasználó ráviszi az egerét egy levélre, akkor már nemcsak a törlés, halasztás, archiválás és olvasottként megjelölés opciók lesznek elérhetők az adott sorban azonnal. Feljön ezek előtt egy új gomb is, ami ráadásul nem egy egyszerű piktogramként fog megjelenni, hanem egyértelműen kiírja a Google, hogy „Leiratkozás”. Így mindenkinek feltűnhet, és egy pillanatig sem lesz kérdéses az embereknek, hogy az mire szolgál.

Galéria megnyitása

A „Leiratkozás” gomb megbökését követően csak feljön egy utolsó kérdés, hogy valóban nem szeretne-e a felhasználó, a jövőben leveleket kapni az adott feladótól. Az egyértelműség érdekében pedig itt sem igen/nem lehetőséget jelennek meg, hanem egy leiratkozás gomb lesz a megerősítésre is. Ezzel végérvényesen megpecsételhető a kéretlen hírlevél sorsa.

Mobilokon a hely szűkében annyiban lesz a történet más, hogy ott nem emeli ki a Google azonnal a Leiratkozás gombot, hanem a levél megnyitását követően lesz feltüntetve azonnal a képernyő felső részén, a feladó címe mellett. Kékkel ki is emeli a Google, és ugyanilyen módon a webes közegben is elérhető lesz a szóban forgó opció. Szóval többféle módon is igyekszik a vállalat kiemelni és a felhasználó figyelmét ráterelni a leiratkozási lehetőségre.

Galéria megnyitása

Korábban nagyon sokan spamnek jelentették a hirleveleket, miközben igazából ezek nem klasszikus értelemben vett spamek. Azonban a sok spam jelentés miatt a Google rendszere hátrányosan kezelte az ilyen címeket, ami ronthatta az elérésüket igazából indokolatlanul. Hiszen a hirlevelekre az emberek az esetek túlnyomó többségében önként iratkoznak fel.  

Galéria megnyitása

Az új lehetőséggel a Google ezen a fronton is szeretne változást elérni. Éppen ezért még egy olyan újítás is jön, hogy a spam jelentés előtt megkérdezi a Gmail, hogy tényleg spamet szeretne jelenteni a felhasználó, vagy csupán le akar iratkozni az adott küldőtől érkező levelekről.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére