Elon Musk az utóbbi időben a Teslát eléggé elhanyagolta, mert a figyelmét az X köti le elsődlegesen. Most azonban az X egyik legfrissebb fejlesztésének próbálgatását össze tudta kötni a Tesla egyik friss fejlesztésének tesztelésével, éppen ezért kapott az alkalmon. Élőben streamelte több mint 45 percen keresztül az X-en, hogy a Tesla FSD v12 miként működik.
Az önvezető szoftver, azaz a Full Self-Driving folyamatosan fejlődik, és már a 12-es kiadásánál tart, de még mindig rajta van a béta címke, amit a tesztelés során ki is kellett emelnie Elon Musknak, mivel nem ment minden gond nélkül.
A stream viszonylag simán indul, a Tesla, amibe az üzletember beül, szabályosan teszi a dolgát, és úgy halad a forgalommal, ahogy kell, legalábbis ezt láthatják a nézők a 19. percig. Ezen a ponton hosszasan várakozik a jármű egy piros jelzésnél „beragadva”. Majd megpróbál áthajtani, mikor a lámpa zöldre vált, csak éppenséggel nem az a lámpa vált zöldre, amit a rendszernek figyelnie kellett volna. Az autónak az egyenesen haladó sáv jelzését kellett néznie, de majdnem kilőtt a kanyarodósávnak megjelenített zöldre. Musk fékezte le, még mielőtt behajtott volna a kereszteződésbe.
Látni kell persze, hogy nagyon nehéz forgalmi szituációban volt a jármű az adott helyzetben, és feltehetően az emberi tényező zavarta meg. Ugyanis a videót megnézve látszik, hogy amikor Musk a Teslával megáll, akkor nekik még egyébként zöld van, és a kanyarodók kaptak pirosat. Ebből az autó azt gondolhatta, hogy neki a pirosat kell figyelembe vennie, ami nem a saját sávjához tartozott. Musk azért állt meg a zöldnél, és zavarhatta meg ezzel az FSD-t, mert akkora volt a torlódás a kereszteződés másik oldalán, hogy az autó nem fért volna már be a kereszteződés túloldalán.
Ezen a ponton megjegyezte Musk, hogy éppen az ilyen esetek miatt van még béta állapotban a Full Self-Driving rendszer. Viszont a dolog pikantériája, hogy éppen arról beszélt korábban az üzletember, hogy a 12-es verziónál már eljöhet az a pillanat, mikor elhagyhatják a béta jelzést. Ráadásul hiába van béta állapotban, igazából aki kifizeti a funkció felárát, az minden további nélkül használatba veheti.
Az FSD rendszer összességében azért eléggé jól teljesít, a csaknem egy órás utazás során különösebben nagy hibát nem követ el ezen kívül. Fontos, hogy itt már csak a hagyományos kamerák képére hagyatkozik a rendszer, nem használ szenzorokat az önvezetés során. A piros jelzés elnézésénél a visszajelzések szerint egyébként Musk sem igazán volt a topon, és az FSD használata egyébként is előírja, hogy ilyen esetekben a vezetőknek oda kell figyelnie a forgalmi helyzetre a különleges esetek megfelelő kezelése érdekében.
Maga az FSD tehát több hibát nem vétett, Muskról viszont ez nem mondható el. Az üzletember különösen érzékeny arra, ha követik a mozgását mások a médiában, a magángépének utazásait közvetítő fiókkal komoly harcot vívott a Twitteren. Ezek ellenére a mostani élő bejelentkezésben kikereste, hogy hol lakik Mark Zuckerberg, és arról beszélt, hogy meglátogatja, miközben a címét jól láthatóan meg is jelenítette a képen, így ezt az összes követője is láthatta. Szerinte ez nem gond, hiszen a Google használatával ezt az információt bárki megtalálhatja.
Musk megszegte a Tesla szabályzatát is az FSD használatára vonatkozóan, hiszen az önvezetőt úgy lehetne hivatalosan alkalmazni, hogy az ember figyelme közben folyamatosan az úton van, és a kezével tartja a kormányt. De az élő bejelentkezés alatt folyamatosan kamerázik, néha saját magát veszi és egyértelműen a kijelzőre figyel, a követői hozzászólásait nézegeti a közlekedés során.
Ezzel Musk nemcsak a Tesla szabályait, hanem a törvényeket is megszegte, ami miatt vizsgálatot indítottak ellene. Hiszen közlekedés közben nem lenne szabad az okostelefonnal „szórakozni”, de Elon Musk szinte az egész út során azzal foglalkozik, hogy megfelelően közvetítse a Tesla mozgását a forgalomban. Szerencséjére a rendőrség azt közölte, hogy nem tervezik a megbüntetését, hiába van a szabályszegésre meglehetősen egyértelmű bizonyíték.
A rendőrség nyilatkozata szerint általában elnézőek az ilyen ügyekben, és a mobilozást főleg a közúti ellenőrzések során szokták büntetni. Az indoklás az, hogy amennyiben egy ügy a bíróság elé kerül, abban az esetben szinte biztosan veszítenének, mert nem győződhettek meg a saját szemükkel a rendfenntartók a szabálysértésről. A jelek szerint a minimális pénzbüntetés (20 dollár ilyen esetekben) nem éri meg ezt a vesződést.