A legutóbbi jelentős beszámolójában a Meta alapítója, Mark Zuckerberg arról beszélt, hogy az idei év máshogy néz majd ki, mint az eddigiek, de a vállalatnál készen állnak arra, hogy alkalmazkodjanak. A cégnek komoly leépítéseket kellett elrendelnie több lépésben, de a jelek szerint tényleg sikerül egyenesbe hozni a közösségi óriást.
Az elemzők különböző várakozásait a Meta sikeresen überelte, és ez olyan rallyt indított el a tőzsdén, amire valószínűleg még azok sem számítottak, akik annak tudatában voltak, hogy jó eredményekre lehet számítani. A cég 28,65 milliárd dolláros bruttó bevételt könyvelhetett el, miközben a Refinitiv adatai szerint 27,65 milliárd dollár forgalmat vártak. Ez kiugróan nagy eltérésnek számít pozitív irányba, ilyet azért ritkán lehet látni.
Ezzel éves szinten is növekedést hozott össze, 3 százalékkal tudta túlteljesíteni az egy évvel ezelőtti bevételét, miközben az elemzők arra számítottak, hogy kicsit mínuszban lesz a Meta. Persze a csökkenés a működési eredményekben már nem maradt el, de erre is számítottak. 7,23 milliárd dollár lett a vállalat működési nyeresége, ami 1,3 milliárd dollárral marad el a 2022-es adatoktól. A 15 százalékos csökkenésnél pedig a nettó nyereség még erőteljesebben olvadt, ott már 24 százalékos mínuszba futott az Meta 5,7 milliárd dolláros nyeresége révén – tavaly ez a szám még 7,47 milliárd dollár volt.
A Facebook napi aktív felhasználói tábora 2,04 milliárdra emelkedett a várt 2,01 milliárddal ellentétben, ami 4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot. A havi aktivitás pedig már szó szerint csak egy hajszálra van a 3 milliárdtól, 2,99 milliárd profilt használnak legalább havonta egyszer az emberek. Ez már csak 2%-kal több, mint amit egy évvel ezelőtt mért a Meta.
A teljes termékportfóliójával a Meta immáron több mint 3 milliárd felhasználót ér el napi szinten globálisan, 3,02 milliárdnál tart a cég, ami 5%-kal haladja meg a tavalyi adatot, és ebben az esetben az 5 százalékos erősödés havi szinten is kitartott. és 3,81 milliárd felhasználót tudott elérni a Meta mindent összevetve. Egészen döbbenetes méretű a vállalat felhasználói bázisa.
Elmondta a vállalat, hogy a hirdetések mennyisége ugyan emelkedett, de ezeknek az átlagos ára csökkent, de egy egészséges egyensúlyt sikerült fenntartania. 17 százalékkal lettek átlagosan olcsóbbak a reklámok, miközben 26 százalékkal jelenítettek meg több hirdetést.
Érdekes pontja a beszámolónak, hogy a vállalat létszáma állítólag 77 114 fős volt március 31-én, ami csak 1 százalékkal marad el az egy évvel korábbi számtól. Miközben a Mete egyébként tavaly ősszel bejelentett egy 11 ezer főt érintő leépítést, majd idén márciusban egy újabb, 10 ezer fős elbocsátásról döntött. Az utóbbi intézkedést a mostani számok még ugyan nem teljesen tükrözik, de az első 11 ezer fős elbocsájtás ebben már teljes egészében benne van. Tehát a cég továbbra is ezrével veszi fel az új dolgozókat, és szó nincs arról, hogy jelentősen megcsappant volna a létszáma.
A Meta a jó eredmények hatására majdnem 15 százalékkal erősödött a tőzsdén a nyitást követően, és ki is tartott a felívelés. Ezzel a vállalat egy éves csúcsra jutott, legutóbb 2022 legelején állt ennyire jól, csak akkor éppen zuhanásban volt, most pedig szépen növekedik a piaci kapitalizációja. Már egy ideje tart a felívelő trend, szóval valószínűleg bíznak a befektetők abban, hogy túl van a nehezén a Meta.