Megújult az Instagram

A népszerű képmegosztó új grafikus felületet és ikonkészletet kapott a 8.0-s verzió érkezével.

Megújult az Instagram

Az Instagram kliense már elég régóta ugyanúgy néz ki, de most eljött a modernizálás ideje. A vállalat dizájnercsapata új logóval és átszabott grafikus felhasználói felülettel indította útjára a friss alkalmazást.

Az Instagram 8.0 megújult ikonja a korábbival ellentétben már nem egy rendes kamerát ábrázol, hanem csak annak a körvonalát, ami egy színes, lekerekített alapra lett illesztve. Az Instagram eddig a piros, sárga, zöld és kék színekkel dolgozott, most azonban a képletből teljesen kiesett a zöld, és jelentős dominanciát élvez a piros, így végeredményben egy változatos, meleg színösszeállításról beszélhetünk. Ez a kisebb színkavalkád a program indítását követően szinte egészen eltűnik, ugyanis maga az applikáció átment monokrómba. Legalábbis kis híján, mert néhány grafikus elem továbbra is színesen tűnik fel, ilyenek például a kedveléseket és a friss eseményeket jelző elemek. Az új felhasználói felület egyértelműen jobban illeszkedik a napjainkban megszokott, végletekig leegyszerűsített stílusokhoz, ami mind az iOS-t, mind pedig az Androidot egyformán jellemzi.

A dizájnváltás még nem nevezhető ugyanakkor teljesen sikeresnek. Hogy mi ennek az oka? Nos, egész egyszerűen az app használata során néhol még bele lehet futni az új klienshez már nem egészen illeszkedő grafikus elemekbe, elütő árnyalatokba. Ezek valószínűleg szép lassan el fognak tűnni a következő frissítésekkel. A megjelenés átalakulásán túl komolyabb módosítás nem történt az alkalmazás működésében, szóval új funkciókat most nem érdemes keresni.

Az Instagram 8.0 tagadhatatlanul modernebb formát öltött, és végeredményben még a használhatóságát tekintve is jobb lett. A különböző gombok kisebbek lettek, így nagyobb a hely közöttük, jobban elkülönülnek egymástól, az alsó sáv pedig sokkal kevesebb felületet vesz el a képernyőből, szóval megnövekedett a hasznos terület. Ez főleg azoknak lehet igazán érdekes, akik kisebb méretű mobilon használják az applikációt. Ian Spalter, az Instagram vezető dizájnere egyébként arról beszélt, hogy az elmúlt öt évben a felhasználói bázis körében történt változásokra szerettek volna elsősorban reagálni a friss felülettel és ikonnal. Az indulása óta az Instagram egy rendkívül színes közösségé vált, ahol a középpontban továbbra is a megosztott multimédiás tartalmak állnak, de a szolgáltatás egésze már sokkal többet jelent az emberek számára.

Zárásul pedig azt is ki kell emelni, hogy nemcsak az Instagram főalkalmazása érintett a változásokban, hanem a fejlesztők egyéb programjai is. A Hyperlapse, a Boomerang from Instagram és a Layout from Instagram is megújul. Egyelőre csak új ikonokat kaptak, de hamarosan meg fogják kapni az appon belül alkalmazott átszabott, leegyszerűsített dizájnt is. A Hyperlapse egyébként felgyorsított timelapse videók, a Boomerang from Instagram pedig rövid hurkolt videók készítésére alkalmas, a Layout from Instagrammal meg fotómontázsokat lehet létrehozni különböző elrendezésekkel. Ezeket a szoftvereket már direktben is el lehet érni az Instragramból, de persze előbb telepíteni kell őket egyesével.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward