Shop menü

MEGLEPŐ ÚJÍTÁSSAL VEZETNÉ RÁ AZ ELŐFIZETÉSRE AZ EMBEREKET A YOUTUBE

A mézes madzag szerpében egy speciális linket üdvözölhetünk, amivel megkerülhetők a videókba ágyazott reklámok.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Meglepő újítással vezetné rá az előfizetésre az embereket a YouTube

A YouTube bevezette az olcsóbb előfizetési lehetőséget néhány országban, amit annak reményében lépett meg, hogy így talán többen kapnak kedvet a csatlakozáshoz. A Premium Lite nem új találmány, régen is tesztelte már a platform, most azonban arról számolhatunk be, hogy egy teljesen új ötlettel állt elő a cég, amivel ugyancsak az előfizetők behálózása a célja.

Kísérleti jelleggel lehetőséget nyújt a YouTube arra, hogy hirdetés nélküli videókat osszanak meg a felhasználók a barátaikkal, családtagjaikkal, ismerőseikkel.

Ilyennel korábban még nem volt dolgunk, és meglehetősen érdekesen hangzik a fejlesztés. A YouTube a hirdetésmentes videók megosztásával szeretné azt elérni, hogy bárki szabadon megtapasztalhassa, hogy mennyivel jobb élmény lenne úgy nézni a különböző tartalmakat, hogy azokat nem szakítja meg lépten-nyomon reklámszünet.

Olyan videóknál kerülhet majd elő ez a lehetőség, amik hosszabbak, több időre szegezik a nézőt a képernyő elé. Az ilyen tartalmakat zavaróan sok reklám szakíthatja meg normál esetben, és tényleg jobb élményben részesülhet akkor a néző, ha nem kell 10 percenként – vagy akár még sűrűbben – reklámokkal találkozni. Külön zavaró az, hogy már egyre több az olyan reklámblokk, amit nem is lehet megszakítani, átlépni. Az új funkció nem minden tartalomnál lesz elérhető, YouTube Originals videókat, Filmeket és showműsorokat elvileg nem lehet majd így megosztani, meg persze Shorts videókat sem, de ez talán értelemszerű.

Galéria megnyitása

A reklámmentes hivatkozásokat a hagyományos linkekhez hasonlóan a YouTube saját megosztási felületén lehet majd előcsalogatni és elküldeni mások számára. Azoknak lesz lehetősége ilyet küldeni a többi felhasználó számára, akik YouTube Premium előfizetéssel rendelkeznek. Így lényegében a partnerek ugyanolyan megtekintési élményben részesülhetnek, mint aki küldi a tartalmat. Ez mindenképpen érdekesen hangzik, de a platform a visszaélések elkerülése érdekében korlátozni fogja a lehetőséget.

Egy felhasználó csak 10 hirdetéstől mentes hivatkozást hozhat majd létre egy hónapban. Jól meg kell tehát gondolni, hogy kinek és milyen videónál lövi el ezt a lehetőséget a YouTube Premium tagsággal rendelkező személy. Ezeket a linkeket tíz alkalommal (és 30 napon belül) lehet majd használni, tehát nem érdemes őket nagyobb közönséggel megosztani, mert a 10 megnyitást követően már úgysem fogják betölteni a céljukat. Szerencséra az előfizetéssel rendelkező felhasználók megtekintéseit a rendszer nem fogja felszámolni.

Mivel még csak tesztről van szó, mindössze egy pár országban lehet kipróbálni az újítást. A kísérletben jelenleg Argentína, Brazília, az Egyesült Királyság, Kanada, Mexikó és Törökország vesz részt.

Idővel ez a kör bővülhet, és ha bejön a dolog, akkor akár globálisan is elindulhat a lehetőség. Azt viszont látni kell, hogy a kísérleti fejlesztések egy része sosem valósul meg, ha nem váltja be a hozzáfűzött reményeket.

A YouTube-nak vélhetően megvan már az eszköze arra, hogy felmérje, milyen arányban lesznek előfizetők azokból, akik ingyenes videózási linkeket kapnak. Eleve csak úgy lehet megnyitni ezeket a hivatkozásokat, hogy bejelentkezik a felhasználó a hivatalos Android vagy iOS alkalmazásban, és ott „fogyasztja” a tartalmat. Erre minden bizonnyal már a nyomkövetés miatt van szükség.

Galéria megnyitása

Mostanra sokféle „csatornán” szerez bevételt a felhasználóktól a YouTube, de az a legjobb módja ennek, ha az emberek előfizetnek a Premium csomagra. Persze eközben a reklámokból is egyre több a cég bevétele, legutóbb már arról számolhattunk be, hogy a YouTube hirdetések forgalma átlépte a 10 milliárd dollárt negyedéves szinten. Mindenhonnan jelentős összegek folynak be a kasszába, de nem mindegy az egy felhasználóra jutó nyereség aránya.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére