Megadta magát az MS a YouTube-nak

Elismerte Redmond, hogy elvesztette a csatát a YouTube-bal szemben. Bár a "csata" kifejezés kissé talán túlzás, miután a Soapbox, "az MS YouTube"-ja soha még csak meg sem közelítette riválisa népszerűségét, így soha nem is jelentett rá igazi fenyegetést.

Megadta magát az MS a YouTube-nak

Elismerte Redmond, hogy elvesztette a csatát a YouTube-bal szemben. Bár a "csata" kifejezés kissé talán túlzás, miután a Soapbox, "az MS YouTube"-ja soha még csak meg sem közelítette riválisa népszerűségét, így soha nem is jelentett rá igazi fenyegetést.

Nem is csoda: ilyen oldalaknál rengeteg múlik a stabil felhasználóbázison és a "befutottságon", e téren pedig a YouTube már eleve hatalmas előnnyel indult: 2005 februárjában érkezett meg, míg az MS csak 2006 szeptemberében tette szóvá egyáltalán, hogy ő is tervez valami ilyesmit. Időközben, 2006 októberében a Google megvette a YouTube-ot, az MS pedig csak 2007 februárjában indította el ténylegesen a Soapbox-ot - és egy hónappal később nyomban le is zárta azt a felkerült jogvédett tartalmak eltávolítása, és a jövőbeliek elhelyezését megakadályozó szűrőrendszer kiépítése miatt, csak 2007 júniusában nyitva meg újra.

Most pedig, úgy tűnik, a gazdasági helyzet őket is rákényszerítette az ésszerűsítésre és a fókuszálásra: csökkentik ugyan a Soapboxra fordított kiadásaikat, de nem szüntetik meg azt, csak átalakítják: általános és mindenes videómegosztó helyett bloggerek és "önkéntes tudósítók" videófórumává, ahova az MSN megfelelő kategóriái szerint csoportosított videóhíreket, tudósításokat, bemutatókat, stb. tölthetnek majd fel a felhasználók.

Legalábbis ez az optimista a változat. A pesszimista változat szerint nem zárható ki a tényleges, teljes felszámolás sem - ezt egyelőre nem döntötték el. Hasonlóképp kérdéses még az is, hogy ha mégis megszületik az új "hírvideó-megosztó", akkor az teljesen szabad lesz-e, vagy a beküldött videók előbb átesnek-e majd valamiféle szerkesztői szűrésen, válogatáson.

Meglátjuk tehát még, hogy mi lesz ebből, ám az üzenet mindenképp pozitív: az MS talán ráébredt végre, hogy érdemesebb pár kulcsfontosságú területre összpontosítania ahelyett, hogy mindenbe belekóstolna egy kicsit, ahol csak vetélytársakat lát.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward