A Meta folyamatosan azon van, hogy minél több reklámot pakoljon az emberek elé, hogy ezáltal meg tudj növelni a reklámokból befolyó bevételét, miután az egyre szigorúbb adatvédelmi szabályozások miatt a forgalma csökkent a célzott hirdetések visszaesésével. Már eddig is sok kritika érte az Instagramot a reklámok mennyisége miatt, de a helyzet csak mér rosszabb lesz ezen a fronton.
A legnagyobb bevételi forrását a reklámok jelentik a Metának, éppen ezért a cégnek nagyon fáj az, hogy a célzott hirdetések, amik a legjobban fizetnek, egyre kevésbé tudnak érvényesülni. Az Apple eszközökön szinte már nincs, aki engedi a célzott reklámokat, és más területeken is egyre nehezebb a sora ezeknek. Főleg ebből eredeztethető az, hogy megállás nélkül növekedik a reklámok mennyisége.
A továbbiakban már a keresések is szép számmal tartalmaznak majd reklámokat.
Az aktív felhasználók sokszor szoktak az Instagramon új tartalmakat keresni, esetleg termékkel, cégekkel kapcsolatos képeket kutatni. A hirdetőpartnerek pedig lehetőségeket kapnak majd arra, hogy a találati listán keresztül érjék el a felhasználókat. Szóval már a kereső is aktív bevételtermelő szerepet fog betölteni a Meta szempontjából.
Egyelőre ezt a reklámformát még csak teszteli az Instagram felületén a cég, de szó nincs arról, hogy esetlegesen még meggondolhatja magát. Elég határozottan emelte ki az újítása kapcsán, hogy a következő hónapokban globálisan mindenkinél megjelennek majd az új fronton „támadó” reklámok.
Arról nem adott publikus információt a Meta, hogy milyen összegekért mennek majd ezek a reklámok, de előre láthatólag ezeket magasabb áron tudja majd értékesíteni, mint az általános hirdetési blokkokat. Hiszen azok a felhasználók, akik a keresőt használják, potenciálisan aktívabb célpontnak tekinthetőek, plusz a keresésnél használt kulcsszavakhoz szorosan kapcsolódhatnak majd a hirdetések, ami azt jelenti, hogy ezek hatékonyabban érhetnek célba.
Ez pedig még nem minden, ugyanis egy másik, különlegesebb hirdetési formával is előállt az Instagram. Ezt emlékeztető hirdetés címszóval indítja el, és a platformon reklámozott eseményekhez fog kapcsolódni. Ha például egy streaming szolgáltató vagy egy tévécsatorna új műsort indít, és az a felhasználó érdeklődési körébe illik, akkor látható lesz nála az esemény hirdetése. Amennyiben ez felkelti a felhasználó figyelmét, rá tud menni, és meg tudja osztani a történetei között, illetve be tud állítani emlékeztetőt is. Ez az új opció.
Azok, akik egy reklám kapcsán engedélyezik az emlékeztetőt, rendes értesítésekben kapnak majd emlékeztetőnek csomagol reklámokat. Egy emlékeztető reklám három alkalommal jelenhet meg a felhasználónak. Egy nappal az esemény kezdete előtt, egy újabbat 15 perccel korábban, és egy utolsót a kezdés pillanatában. Az emlékeztető reklámokat az operációs rendszer beállításai egyébként szerencsére felülírhatják.
Nem tudni, hogy a felhasználók meddig fogják még elviselni, hogy az Instagram lassan korlátlan mennyiségben zúdítja rájuk a reklámokat. Panaszos hangokból már eddig is sok volt, és egyre többen mondák, hogy kézen állnak arra, hogy elhagyják a platformot az élményromboló mennyiségű hirdetés miatt.