Még személyre szólóbban hirdetne a Google

Újabb szintre lép a Google hirdetés-relevanciája, miután már elegendő információt gyűjtött össze rólunk ahhoz, hogy immár minden eddiginél pontosabban és precízebben tárjon elénk olyan hirdetéseket, amelyek - az adatok tanúsága szerint - a legjobban érdekelhetnek minket.

Még személyre szólóbban hirdetne a Google

Újabb szintre lép a Google hirdetés-relevanciája, miután már elegendő információt gyűjtött össze rólunk ahhoz, hogy immár minden eddiginél pontosabban és precízebben tárjon elénk olyan hirdetéseket, amelyek - az adatok tanúsága szerint - a legjobban érdekelhetnek minket.

Ez az új rendszer az általunk keresett dolgok és látogatott honlapok mentén összeállított "érdeklődési profilunk" alapján tárna elénk olyan témájú hirdetéseket, amelyekkel a kereséseink révén sokat foglalkozunk - akár egy olyan oldalon is, amelynek semmi köze a nevezett témakörhöz. Így tehát ha valaki fokozott érdeklődést mutat például kutyákkal foglalkozó honlapok iránt, akkor rövidesen akár egy teaféléket tárgyaló honlapon is megjelenhet neki egy reklám a legújabb bolhairtókról.

Várhatóan az új rendszer szerinti hirdetések már néhány héten belül felbukkanhatnak. És bár ez a megközelítés nem új, lévén a Microsoft és a Yahoo is dolgozik már ilyen, böngészőtevékenység alapján személyre szabott hirdetésekkel, a Google esete mégis komolyabban aggasztja a magánjogvédelmi illetékeseket, mivel a Google adattára természetesen mindenki másénál nagyobb és többet tud arról, hogy mi mindent is keresnek az emberek a neten.

Az ilyen és hasonló aggályok elsimítása végett azonban a Google lehetőséget biztosít a felhasználóinak arra is, hogy a http://www.google.com/ads/preferences címen egyénileg is beállíthassák maguknak azokat a hirdetési kategóriákat, amelyeket nem kívánnak megtekinteni - vagy épp ellenkezőleg, amelyekre valóban kíváncsiak. Egyébiránt pedig a Google kifejezetten optimista: meglátása szerint az emberek örülni fognak annak, hogy olyan dolgokat tárnak eléjük, amelyek valóban érdeklik őket, és ezzel pedig a Google bevételei is nőni fognak, tehát mindenki jól jár. (Érdekesség e téren, hogy a tavalyi év során a Google bevételei a gazdasági válság ellenére is mintegy 31%-al növekedtek, közel 22 milliárd dollárig.)

Természetesen arra is van lehetőség, hogy az ember egy az egyben kiléphessen az egész személyre szabott hirdetési programból, ahogy a Yahoo és a Microsoft is felkínálja ugyanezt a lehetőséget. A Google meglátása szerint azonban a legtöbben nem fognak ezzel vacakolni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward