Shop menü

MÁRIS MEGAKADHATOTT A XIAOMI VILLANYAUTÓJÁNAK FEJLESZTÉSE

A vállalat egyszerűbbnek hihette az önvezetés biztosítását, és emiatt az autó tervezése már most csúszásban van, és más akadályokat is le kell küzdenie
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Máris megakadhatott a Xiaomi villanyautójának fejlesztése

A modern villanyautók gyártása külső szemlélők számára nagyon egyszerű feladatnak tűnhet, de a jelek szerint még azok sem mérik fel kellően ennek a nehézségeit, akik tényleg belevágnak. A Xiaomi nagyon szeretne személygépjárműveket gyártani, és dollármilliárdokat invesztál ebbe, de lépten-nyomon megakad.

A Xiaomi azt szeretné, hogy már 2024-ben el tudja indítani az első elektromos autója forgalmazását.

Amikor a fenti időpontot kitűzte célul a Xiaomi, a szakértők azonnal arról kezdtek beszélni, hogy erre nagyjából semmi esély nincs, ha tényleg mindent szeretne az alapoktól felépíteni a vállalat. Már több mint egy év eltelt azóta, hogy a vállalat belevágott ebbe a projektbe, és bár tényleg szépen halad, azért azt lehet látni, hogy rendszeresen problémákba fut. Ezekről nem szívesen beszél a Xiaomi, de több belső forrás is megerősíti a gondokat.

Már ott megakadt a Xiaomi, hogy kicsit nehezen tudott megszerezni kulcsonfontosságú engedélyeket. Az elmúlt években Kínában gombamód szaporodtak azok a cégek, akik megpróbáltak autót gyártani, de nagyon sokan megakadtak ezzel, és rövid időn belül csődöt jelentettek. Éppen ezért mostanra Kínában jelentősen megnehezítették a szükséges engedélyek megszerzését, amivel pedig keresztbe tettek a Xiaominak.

Galéria megnyitása

A pénzzel egészen biztos, hogy nincs probléma a Xiaomi esetében, szóval azt lehetne hinni, hogy ilyen jellegű akadályokat könnyen vesz a cég, csakhogy a valóságban más a helyzet. A kínai új előírások ugyanis már azt is vizsgálják, hogy az autógyártás felé elinduló vállalatok milyen szaktudásnak vannak a birtokában. Ezen a fronton pedig azért még vannak hiányosságok a Xiaominál. Rengeteg dokumentumot kell leadni, amiket részletesen át is vizsgálnak, és amennyiben szabálytalanság van, lehet újra kezdeni.

Az összes szükséges engedély megszerzése ugyan még folyamatban van, de a vállalat ettől függetlenül már gőzerővel teszteli például a különböző vezetéssegéd berendezéseit. Ezen a fronton pedig ugyancsak gondok merültek fel. Több belső ember is arról számolt be, hogy a cég által fejlesztett autonóm vezetési rendszert egyelőre még nagyon sokat kellene fejleszteni. Egyáltalán nem elégedett az eredményekkel a cég.

Galéria megnyitása

Már kiadott a Xiaomi egy olyan videót, amiben azt lehet látni, hogy egy erősen átalakított jármű magától közlekedik Kínában, ugyanakkor a felvétellel nincs minden rendben. Egészen egyértelmű, hogy nagyon sok vágás van benne, nem tudni, hogy milyen okból eredően, és számos manipulációt fel lehet benne fedezni a szakértők szerint. Megrendezett jelenetek lehetnek benne. Ami egyáltalán nem meglepő, hiszen nem a Xiaomi lenne az első, aki ilyen videóval csal, illetve próbálja a saját rendszerét jobb fényben feltüntetni.

Persze az magában nem lenne baj, hogy most még nem megy jól az önvezetés, de vannak olyan alapvető pontok az autók tervezésében, ahol már figyelembe kellene venni olyan dolgokat is, amikhez tudni kellene azt például, hogy a szenzorok hol fognak elhelyezkedni. Így lehet a legjobb eredményt elérni, de a Xiaomi valószínűleg még nem tudja, pontosan milyen érzékelőket kellene használnia, és hogyan kellene azokat elrendeznie. Persze ezeket később is kitalálhatja, csak akkor már limitáltak lesznek a lehetőségei.

Galéria megnyitása

A vállalat az akadályok ellenére azért haladni is tud. Folyamatosan köti például a beszállítói szerződéseket, és időről időre újabb befektetésekről dönt, olyan külsősöket támogat, akik később a tudásukkal hozzájárulhatnak az autók elkészítéséhez. Már több mint 60 vállalkozással alakított ki partnerkapcsolatot, és több kisebb felvásárláson is túl van már. Csak a különböző intelligens rendszerek fejlesztésével 17 partnere foglalkozik.

Egyelőre még nagyon sok a nyitott kérdés a Xiaomi villanyautós álmait illetően. Az egyre biztosabb, hogy 2024-re képtelen lesz gyártásba állítani kész személygépjárművet, de azt lehet látni, hogy a siker érdekében azért minden szálat megmozgat, és pénz nem kímélve igyekszik haladni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére