Shop menü

MÁR TÉNYLEG JÖN LOSSLESS SPOTIFY ELŐFIZETÉS, ÉS KÖRVONALAZÓDIK AZ ÁRA

A vállalat negyedéves beszámolója során beszélt a cég vezetője arról, hogy jön az előfizetési opció.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Már tényleg jön lossless Spotify előfizetés, és körvonalazódik az ára

Rekord negyedéven van túl a Spotify, és azt is megtudhattuk, hogy idén már tényleg bevezetésre kerülhet a rég várt lossless előfizetési lehetőség. A befektetők a jó hírek hatására tépni kezdték a cég értékpapírjait, több mint 12%-kal erősödött a vállalat, és egyre közelebb van ahhoz, hogy a mindenkori csúcsát elérje.

Már 626 millió hallgatóval rendelkezik a Spotify, az előfizetők és a reklámokkal megtámogatott, ingyenes csomagot használók száma is új csúcsra ért. Továbbra is az ingyenes opciót használók száma emelkedik dinamikusabban. A teljes havi aktivitás 14 százalékkal növekedett a második negyedév során, miközben az előfizetők tábora 12%-kal bővült.

Már több mint 246 millió ember fizet a Spotify használatáért, miközben 393 millióra rúg a havi aktivitás a hirdetéssel zenét hallgatók körében.

Galéria megnyitása

Monetizációs szempontból az előfizetés összemérhetetlenül jobb üzlet továbbra is. A reklámokból származó bevétel ezúttal 456 millió dollár lett, miközben az előfizetésekből 3,35 milliárd dollár jött össze. A Spotify negyedéves bevétele 3,81 milliárd dollár lett, ami éves szinten nagyszerű, 20 százalékos emelkedést jelent, és még negyedéves összevetésben is sikerült 5%-kal jobb eredményt elérni.

Egy évvel ezelőtt a vállalat egy elég masszív veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, 247 millió eurós mínuszba szaladt a mérlege, most azonban 266 millió eurós nyereségről számolhatott be Daniel Ek, alapító és cégvezető. Negyedéves szinten is nagyjából 100 millió eurós növekedésről beszélhetünk, ami igencsak örömteli, mivel eddig a cégnek az sem igazán akart összejönni, hogy stabilan nyereséges legyen.

Galéria megnyitása

Sokat tudott javítani a vállalat a reklámbevételeken, részben ez segítette abban, hogy ennyire szépen emelkedhessen a profitja. Még az előző negyedévhez képest is 17 százalékkal több pénz folyt be a hirdetésekből. Arra azonban nem érdemes számítani, hogy ez a növekedés kitartana, mert a reklámbevételekre mindig is erős hullámzás volt jellemző. A szép profitot a Spotify előre jelezte egyébként, de még a vártnál is jobb eredményt tudott felmutatni.

A vállalat folyamatosan szállítja az új lehetőségeket a felhasználóknak, egy nagyon fontos dolgot, a lossless zenestreaminget azonban nem igazán igyekszik megvalósítani. Most viszont megtört a jég, és Daniel Ek végre beszélt erről is. Elmondta a szakember, hogy most is megfeszítve dolgoznak ezen, és amikor elkészül, akkor a Spotify egy „sokkal jobb verzióját” nyújtó előfizetéssel lesz ez elérhető.

Galéria megnyitása

A Spotify új, lossless zenehallgatási lehetőséget is magában foglaló opciója 17-18 dollár körüli összeget kóstál majd havonta.

A jelenlegi árfolyamok mellett átszámolva ez 6500 forintos összeget jelent, de nem kell attól tartani, hogy a magyar hallgatóknak ilyen magas árat kellene ezért fizetnie. A Spotify itthon sokkal olcsóbb, mint az USA-ban, így a „deluxe” verziója is kedvezőbb összeget kóstálhat itthon. Magyarországon a Családi előfizetés 3290 forint havonta, a Duo opciót 2690 forintért cserébe lehet igénybe venni, az alap Premium csomag pedig 1990 forint.

Az Egyesült Államokban a Duo éppen 17 dollár, így bízhatunk abban, hogy a lossless zenehallgatást 2700-3000 forint közötti összegért cserébe kapjuk majd meg. Az azonban továbbra is kérdéses, hogy mikor kerül majd ez bevetésre. Vannak már nyomai a Spotify alkalmazásban, de a cég továbbra is kivár az elmúlt évek legjobban várt fejlesztésével.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére