Shop menü

MÁR JÚNIUSBAN MEGJELENHET AZ NVIDIA DLSS AMD-S MEGFELELŐJE, A FIDELITY FX SUPER RESOLUTION

Az új technológia nem igényel előre tréningezett GAN hálózatot, illetve az Nvidia grafikus processzoraival is kompatibilis lesz.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Már júniusban megjelenhet az Nvidia DLSS AMD-s megfelelője, a Fidelity FX Super Resolution

Az AMD háza táján már nagyon régóta készül az Nvidia DLSS technológia AMD-s megfelelője, ami a legutóbbi hivatalos információk alapján a FidelityFX Super Resolution nevet viseli majd. A DLSS esetében a videokártya GPU-ja a kijelző natív felbontásához képest alacsonyabb felbontáson rendereli majd le a képkockákat, a natív felbontásra pedig előre tréningezett neurális hálózat skálázhatja fel. Ennek előnye, hogy a kisebb renderelési felbontásnak köszönhetően magasabb FPS értékek érhetőek el, így olyan felbontásokon is játszhatunk majd, amelyeket már nem tudna natív módon kihajtani a videokártya, legalábbis magas FPS mellett biztosan nem.

A DLSS esetében a képminőség összességében vállalható, igaz, a képkockák jellemzően nem mentesek a kisebb hibáktól, ám ennyi áldozat bőségesen bevállalható a nagyobb FPS értékekért cserébe – ráadásul a játék hevében az esetleges apróbb hibák a többség számára fel sem tűnnek, így végső soron áldás az újítás.

Az FSR hasonló előnyöket kínál majd, ám a technológiai megvalósítás egy kicsit más lesz. Itt nem lesz szükség külön neurális hálózat tréningezésére, valamint előre generált adatokra sem lesz szükség. Az FSR „lelke” egy alacsony overhead, azaz alacsony extra terhelés mellett dolgozó, algoritmuson alapuló felskálázó lesz, ami a MadVR által használt felskálázókra hasonlít majd.

Galéria megnyitása

Az FSR az implementációval kapcsolatos információk alapján grafikai futószalag elején dolgozik majd, és lesz egy igazán nagy különlegessége is a DLSS-hez képest. Ez a különlegesség lényegében az, hogy a kompatibilitás széles körű lesz, ugyanis az AMD grafikus processzorok mellett az Nvidia grafikus processzorok mellett is képes lesz működni, vagyis mind az AMD Radeon, mind pedig az Nvidia GeForce videokártyát használók számára tartogathat előnyöket. Bónusz, hogy fejlesztői részről csak minimális extra munkára lesz szükség ahhoz, hogy az FSR működhessen az adott játék alatt. A fejlesztők állítólag már dolgoznak is azon egy ideje, hogy az FSR rajtjakor néhány játék alapból támogassa az új technológiát.

Arról egyelőre nincs hír, hogy teljesítmény terén mekkora előrelépést hozhat a natív módhoz képest, illetve az is rejtély, képes lesz-e az Nvidia DLSS technológiájához hasonló teljesítményelőny biztosítására. Sajnos az esetleges képhibákkal kapcsolatban sincs még információ, de az első független tesztek egészen biztosan elárulnak majd mindent az FSR-rel kapcsolatos előnyökről és hátrányokról.

Az AMD FSR technológiája az aktuális értesülések alapján június folyamán debütálhat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére