Shop menü

MÁR CSAKNEM 3 MILLIÁRD EMBER HASZNÁLJA NAPONTA A META PLATFORMJAIT

Robbanásszerű növekedésnek indult a Meta részvényárfolyama a legújabb negyedéves eredmények és a friss célok hatására. Kemény év vár a cégre, de Zuckerberg szavai alapján felkészültek.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Már csaknem 3 milliárd ember használja naponta a Meta platformjait

2023-ban még a gazdasági nehézségek jellemezhetik a világot, és Mark Zuckerberg arról beszélt a negyedéves pénzügyi beszámoló keretei között, hogy ez az év a hatékonyság növeléséről fog szólni. A Meta tovább tudott növekedni az ünnepi időszakban, de a pénzügyeket tekintve azért nincs oka örömködni. Ennek ellenére a cég részvényárfolyama rallyba kezdett.

A Meta a közösségi média uraként 2022 utolsó negyedévében 32,2 milliárd dolláros bevételt tudott elkönyvelni. Ez elmarad a jelentős infláció ellenére is elmarad az egy évvel korábbi adattól, de csak 4 százalékos lett a mínusz, ami itt már jónak számít. Tudniillik a eredetileg úgy számoltak, hogy 31,5 milliárd dollárig csökkenhet a vállalat bevétele.

Galéria megnyitása

Mint a legtöbb piaci szereplő, a Meta is a profit égetésével igyekezett tartani a magasabb bevételi értéket. A vállalatnak ebből eredően éves összevetésben a felére zuhant vissza a működési nyeresége. Egészen pontosan 6,4 milliárd dollár maradt a vállalat kasszájában a kiadások rendezését követően – bár azt is hozzá kell tenni, hogy ez még nem a nettó eredménye.

Egy évvel ezelőtt a Meta még 37 százalékban tudta a bevételét profitra váltani, most azonban ez már csak 20% volt.

Annak ellenére, hogy most azért közel sem tűnik úgy, hogy a Meta jól áll, Mark Zuckerberg pozitív jövőképet festett fel. Elmondta, hogy az elmúlt év végén megkezdett brutális mértékű leépítések révén a kiadások csökkenni fognak, és az idei évben nem is gondolkodik új munkavállalók felvételében a cég. Minden erejükkel arra fókuszálnak, hogy a lehető leghatékonyabbá tegyék a cég üzemelését.

„Úgy gondolom, hogy a Meta a működésének egy új fázisába lépett” – mondta el az alapító. „Az elkövetkezendő időszakban minden döntésünk arról szól majd, hogyan lehetünk hatékonyabbak.”

Galéria megnyitása

Az is hozzájárulhatott a részvényárfolyamok fellendüléséhez, hogy nagyon sok felhasználót tudott megmozgatni a Meta. A Facebook elérte a 2 milliárd napi aktív felhasználót globálisan, ami egészen döbbenetesen hangzik, de azt is látni kell, hogy ez magában a Facebook, és a Meta zászlaja alatt ott van még az Instagram és a WhatsApp is. Minden platformon összesen már 2,96 milliárd napi aktív felhasználója van a vállalatnak. Ezen a szinten már rendkívüli kihívást jelent a növekedés fenntartása, de ennek ellenére is 160 millióval tudta növelni az aktív felhasználók számát a cég az elmúlt évben.

Galéria megnyitása

Korábban már volt egy holtpont, amikor először még csökkent is a Facebook felhasználók száma, de a vállalat sikeresen ki tudott jönni a gödörből. A befektetők akkor lehetnének még boldogabbak, ha Mark Zuckerberg a metaverzumos törekvéseit tekintve is racionálisabb látásmódra váltana, mert ez a terület továbbra is dollármilliárdokat emészt fel látható eredmények nélkül.

Galéria megnyitása

A Reality Labs divízió, ahol egyebek mellett a Quest szemüvegek is készülnek, 13,72 milliárd dolláros veszteséget jelentett 2022-ben. Sokan abban bíznak, hogy az idei évben ezen a fronton is visszább vesz majd a Meta, de erről Mark Zuckerberg nem tett említést. Ez egy nagyon érzékeny terület volt az utóbbi időben, mivel szinte mindenki azt várta, hogy mikor húzza be a vállalat a féket, de még a 11 ezer főt érintő leépítéseknél is arról lehetett hallani, hogy a Reality Labs csapata kevésbé érintett.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére