Az idei évben kezdett villanyautókat szállítani a Xiaomi, és már az első évben úgy fest, hogy összejöhet akár a 130 ezer leszállított jármű is. Jövőre elemzők szerint legalább a háromszorosára növekedhet a vállalat forgalma, de ennél vadabb spekulációkat is lehetett már látni. A napokban egy újabb érdekes információ derült ki.
Egy kínai villanyautós szaklap értesülése szerint 2025-ben a Xiaomi már a globális terjeszkedésbe is belekezdhet.
Ez mindenképpen izgalmasan hangzik, de egyelőre azért még biztos, hogy nem kell abban reménykedni, hogy Európában hivatalosan elérhetővé válna a Xiaomi elektromos autója. Persze a mai világban már nincsen lehetetlen, alternatív beszerzési útvonalat bejárt, illetve bemutató céljával ide utaztatott példányokba már bele lehet futni. Magyarországon is szúrtak már ki Xiaomi SU7-est. No, de mi a helyzet a Xiaomi terveivel?
Állítólag cégen belül elkezdetek egy csapatot szervezni, akinek az lesz a feladata, hogy a Kínán kívüli értékesítési lehetőségeket felmérjék. Ez sok előzetes kutatással jár majd, és előre láthatólag egy nagyon lassú bevezetést láthatunk majd. Ennek keretében kisebb mennyiségben kiszállíthat a cég személyautókat hivatalos úton. Majd megfigyelik a felhasználóktól és a lakosságtól érkező visszajelzéseket, például a közösségi médiában, híroldalakon mutatkozó érdeklődést.
Azt nem tudni, hogy mely országokban kezdhet terjeszkedni először a Xiaomi. A forrás csak úgy fogalmaz, hogy „néhány régió” megszondáztatása lesz az első lépés a kínaiak részéről. Korábban még arról lehetett hallani, hogy a vállalat jelenleg jól megvan a hazai piacán, és nem akarják elsietni a további terjeszkedést. De a kutatásoktól még akár évekig is eltarthat, mire a nemzetközi terjeszkedés beindul. Az pedig elképzelhető, hogy amennyiben a cég úgy érzi, hogy valahol éppen jó belépési lehetőség mutatkozik, akkor ott megpróbálja ezt kihasználni.
Lei Jun még az év elején, a Mobil Világkongresszuson beszélt arról, hogy a Xiaomi szeretné a villanyautóit Európába is elhozni. De részleteket hivatalosan ennek kapcsán még nem árult el, annak idején pedig mindössze annyiról beszélt, hogy „2030 előtt elindulhat a Xiaomi márkájú autók forgalmazása”. Ez meglehetősen nagy időkeretet fed le, ráadásul azóta már beszélt a vállalat első embere arról is, hogy nem prioritás a terjeszkedés. Azt viszont látni kell, hogy ez egy borzasztóan gyorsan változó terület, és a cégnek ehhez jól kell alkalmazkodnia, ha tényleg szeretne a távoli jövőben a legnagyobb autógyártók között szerepelni.
Tervekből egyébként nincs hiány a Xiaominál. A cégnek a rövidtávú célja a gyártási kapacitás növelése az első telephelyén, szeretné az eddigi kihozatali mennyiséget a duplájára növelni. Ezzel párhuzamosan dolgozik azon, hogy a SU7 legsportosabb variánsának forgalmazását rendben el tudja indíani márciusban. A SU7 Ultra már több mint 1500 lóerővel kerül majd forgalomba. Ezen felül pedig készül a YU7 modell, amiről már néhány képet és adatot is kaptunk. Ennek a rajtja valamikor a nyár első felében lesz esedékes.