Logitech G25 Racing Wheel

Az autós játékok szerelmesei ismét áldhatják a Logitech szakembereit, mivel imáik meghallgatásra találtak a legújabb kormány megalkotásánál.

Logitech G25 Racing Wheel

Ismerkedés a G25-tel

A vezetést örömét, már jó ideje élvezhetjük kedvenc PC-nken is, az első egyszerű kormányok óta. Később az erőhatások visszaadására kitalált ForceFeedback rendszernek hála, már sokkal közelebb kerültünk a valódi vezetés élményéhez. Mindig is voltak próbálkozások, amikből a legjobbat általában a Logitech-től kaptuk.

Legutolsó ilyen modelljüket a MOMO céggel közösen fejlesztették ki, ami napjainkig az etalonnak számított. Azonban a Logitech G25 Racing Wheel-ben minden megtalálható, ami eddig egy számítógépes vezérlőből hiányzott. Nem lövünk le nagy poént, ha eláruljuk a G25 titkait. Elsősorban a mindenki által várt kuplung megjelent a pedálsoron, ezzel még élet hűbbé téve a vezetés élményét.

Aztán ott van a külön konzolra került 6+1 sebességes váltó, melyet akár szekvenciális módban is használhatunk. Végül a teljesen új 900 fokban tekerhető kormánykerék, mely bőrborítást és dupla erő visszacsatolást kapott. Szinte már magunk előtt látjuk, ahogy a jövő autós iskoláiban egy ehhez hasonló rendszeren tanulnak a jövő sofőrei, ehhez már csak egy megfelelő szoftverre lenne szükség.

Persze a valódi vezetés élményét ez a kormány sem tudja visszaadni, és a játékokat nem érdemes összekeverni az élettel, mindenesetre az alapokat elsajátíthatjuk.

A G25 értékelése

Nem véletlen, hogy csak dicséret éri a Logitech legújabb játékvezérlőjét, mivel minden igényt és elvárást kielégít, ráadásul rengeteg programozható gomb is található rajta, így az egeret és a billentyűzetet, játék közben akár el is rakhatjuk. Azonban a mennyei élvezeteknek ára van, méghozzá elég súlyos.

A közel 60ezer forintos árcímke nagyon sokakat elrettenthet a vásárlástól, és valószínűleg csak a műfaj szerelmesei fognak beruházni egy ilyen szerkezetre. A MOMO kormányból következtetve, ami már közel 2 éve 30ezer forint körül stagnál, nem valószínű, hogy egyhamar a G25 olcsóbbá válik.

Köszönjük a teszt terméket az Expert Computer Kft-nek!

Akcióban a G25

Egy nehéz és méretes dobozban került hozzánk a G25, melyet kibontva előkerült a jó minőségű kormányszerkezet, a váltó konzol és a pedálsor. Természetesen mellékeltek némi leírást, egy üzembe helyezési útmutatót és egy driver CD-t.

A már megszokott módon tudjuk rögzíteni az asztalhoz a szerkezeteket, ám érdemes előbb áttanulmányozni az összeszerelési útmutatót, mivel a különböző kábelek a kormány aljában futnak össze. Ezzel elkerüljük az állandó le- és felszerelést, aminek mi áldozatául estünk :).

A pedálsor teljesen kicserélődött az előző modellekhez képest. Szakítva az eddigi „ruhacsipeszrugós” megoldással, a pedálokat már hidraulikus rendszer vezérli, ráadásul a pedálok is egy sportosabb, fémes, csúszásgátló borítást kaptak. Külön érdekesség, hogy a pedálok nyomása eltérő egymástól.

A gázpedált lehetett a legkönnyebben benyomni, ennél nagyobb erőt kellett kifejteni a kuplunghoz, de a legnehezebben a féket lehetett benyomni, ezzel is növelve a realizmust. A talpazat alján csúszásgátló recék találhatók, melyek megkönnyítik a szőnyeges használatot.

Az igazi örömünket azonban biztos, hogy a 6+1 sebességes váltóban fogjuk lelni, melyet a nekünk legkényelmesebb pontra tudunk felszerelni. Kiemelendő, hogy nem csupán a hagyományos módon lehet használni a váltót, hanem szekvenciális módban is. Ehhez egy kapcsolót kell átforgatnunk, miközben lenyomjuk a váltót, máskülönben nem tudunk átváltani. Szekvenciális módban a 3-as, 4-es sebességi fokozat között mozog a váltó, ezzel segítve a villámgyors le- és felváltásokat.

Normál módban a rükvercet, a váltó lenyomásával és a 6-os sebességi fokozatba húzással tudjuk elérni. A bőrborítás és a rövid váltóút igen precíz és gyors váltásokat enged, amire rövid idő alatt át lehet állni, igaz, elsőre egy picit bénának érzi magát az ember. Egyetlen kifogásolni valónk van csak a váltóban, méghozzá a zaj, amivel működik. Ez minket biztos nem zavar, de ha nem tudjuk magunkat rendesen elszigetelni, akkor másokat a környezetünkben biztos idegesíteni fog az állandó kattogás, mely közel sem olyan csendes.

A kormány kinézete rendkívül egyszerű, és a fémes szerkezet még jobban sugallja számunkra, hogy egy sportkocsit vezetünk. Szemből két gomb található rajta, valamint a mutatóujjainknál találunk még két fémváltót. A MOMO-hoz képest sokkal sportosabb a vezetés élménye, játszi könnyedséggel mozog az ember kezében a kormány, az erő-visszacsatolás pedig mindenre reagál. Az installáslást követő konfigurálásnál, megmutatta az erejét az új rendszer, ha elvettük a kezünket, akkor szabályos földrengést történt az asztalon, főleg amikor macskaköves útszakaszt szimulált. Jáékok közben közel sem volt ennyire drasztikus a helyzet, ott jóval szerényebb volt a Force Feedback. Nagyon jól lehetett érzékelni, azokat a pillanatokat, amikor alulkormányzottá válik a kocsink, vagy amikor letértünk a beton útról és a zöldben furikázunk tovább.

Szerencsénkre már két játék is ismerte a G25-öt, ami jelen esetben a Need for Speed: Carbon és a Simbin legújabb fejlesztése a The Race: WTCC. Az NFS pörgős világában elég nehézkes volt a normál 6 sebességes váltót kezelni, ezért inkább szekvenciálisra kapcsoltunk. A lassabb autókkal még egészen jól lehet élvezni a száguldást, azonban, ha megfelelő gyakorlás nélkül vetjük be magunkat egy több száz lóerős szörnybe, akkor az irányítás eleinte kész szenvedés lesz. A The Race játékban azonban már kitudtuk használni a G25 minden technikai vívmányát. Egy jó óra gyakorlás után, már a legerősebb ellenfelekkel is fel tudjuk venni a küzdelmet, külön nehezítésnek még az automatikus kuplungot is kikapcsolhatjuk.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward