Az AMD még tavaly decemberben tette elérhetővé Radeon Software Crimson ReLive Edition eszközillesztő szoftverének 16.12.2-es kiadását, ami béta változatban, WHQL aláírás nélkül érkezett, ahogy arról be is számoltunk. Most egy újabb driver jelent meg, ami még mindig a 16.12.2-es verziószámot viseli, de már WHQL aláírással is rendelkezik, azaz végleges, stabil szoftvernek tekinthető. A WHQL aláíráson kívül egyébként semmi más sem változott, így a korábbi driver ismertetője itt is megállja a helyét.
A ReLive 16.12.2-es driver gyakorlatilag csak és kizárólag hibajavításokkal érkezik, új szolgáltatásokat, illetve extra optimalizációkat egyáltalán nem vonultat fel. Noha a fejlesztőcsapat rengeteg hibát kijavított, a lenti felsorolásban nagyon sok ismert, javításra váró rendellenesség is található. Íme, a részletek:
Kijavított hibák
◾Aktív AMD FreeSync támogatás mellett, amennyiben keretnélküli teljes képernyős módban futott egy alkalmazás, ezzel egy időben pedig a másodlagos kijelzőn dinamikus tartalom jelent meg, például videólejátszás zajlott egy webböngészőben, vagy az elsődleges kijelzőn a háttérben más alkalmazások és játékindító menük futottak a háttérben, teljesítményproblémák jelentkezhettek. Ideiglenes megoldásként minden más háttérben futó alkalmazás ablakát minimalizálni kellett, akár az elsődleges, akár a kiterjesztett kijelzőn futottak, így a hiba elkerülhető volt.
◾A Radeon ReLive egyes rendszerekre nem települt, hiába futtatták a telepítőt, a folyamat kudarccal zárul.
◾Battlefield 1 alatt képvillódzást vagy textúrahibákat lehetett tapasztalni a Radeon RX 400-as sorozatú videokártyákból álló Multi-GPU rendszereknél.
◾Az Instant Replay nem vált újra aktívvá, amennyiben korábban tartalomvédelmi okokból ideiglenesen letiltásra került.
◾A Radeon Settings egyes rendszereken nem töltődött be a boot folyamat végén.
◾A Radeon Settings és a Radeon ReLive fordítási hibái kijavításra kerültek.
◾A Radeon ReLive által felvett tartalmaknál a hang belassulhatott visszajátszásnál – azaz nem volt szinkronban.
◾A Radeon ReLive esetében felvételkészítési nehézségek mutatkozhattak, amennyiben az OverLay/Toolbar eltüntetésre került és közben aktív volt a Frame Rate Target Control. Ideiglenes megoldásként a Radeon ReLive futtatásakor érdemes letiltani az FRTC-t.
◾Az egérkurzor akadozhatott a rögzített videón, amennyiben az apró egérmozdulatokat leszámítva kevés aktivitás mutatkozott a kijelzőn.
◾AMD Multi-GPU alapú rendszereknél a Radeon ReLive aktiválásakor a másodlagos videokártya kiléphetett az alacsony fogyasztású állapotból.
◾A Radeon ReLive esetenként képtelen volt képernyőfotót készíteni a másodlagos kijelzőkről.
◾A Chromium nem tudta hibrid gyorsítás mellett dekódolni a VP9-as tartalmakat.
◾A DOTA™2 lefagyhatott ha ki alt-taboztunk belőle és multi-GPU-s rendszeren videót vettünk fel közben.
◾A League of Legends rendszergazdaként való futtatásakor, keret nélküli teljes képernyős megjelenítést alkalmazva előfordulhatott, hogy a Radeon Relive Overlay/Toolbar nem indult el.
◾ Egyes WiFi adaptereknél magas késleltetési idő (hosszú ping) fordulhatott elő
Ismert hibajelenségek, amelyek kijavításra várnak (általános felsorolás)
◾Egyes alkalmazásoknál még mindig tapasztalhatóak különböző hibák, amennyiben aktív AMD FreeSync támogatás mellett, keretnélküli teljes képernyős módban futtatják őket, a háttérben pedig játékindító-menük vagy egyéb alkalmazások futnak.
◾Counter-Strike™: Global Offensive és World of Warcraft™ alatt képvillódzás vagy teljesítménnyel kapcsolatos rendellenességek jelentkezhetnek a játék első indításakor, amennyiben a rendszer aktív AMD FreeSync támogatással bootolt. Alternatív módon az alkalmazás újraindításával, vagy Alt+Tab billentyűkombinációt használva az asztalra való kilépéssel és az alkalmazásba való visszalépéssel korrigálható a probléma.
◾4K-s vagy 5K-s MST megjelenítő rendszerek esetén az AMD Multi-GPU rendszerek telepítés során kifagyhatnak vagy újraindulhatnak.
◾Titanfall 2 alatt fekete négyzetek jelenhetnek meg a játékmenüben vagy játék közben egyes GCN alapú videokártyák használatakor.
◾FIFA 17 alatt Hybrid Graphics vagy PowerXpress mobilkonfigurációknál kifagyhat az alkalmazás, vagy indítást követően fekete képernyő jelentkezhet.
◾A Radeon Settingsen belül az AMD X-Connect technológián – azaz külső videokártyán – keresztül csatlakoztatott kijelzőkkel kapcsolatos információk nem mindig jelennek meg.
◾A Radeon RX 480 alapú rendszereknél egérkurzor-megjelenítéssel kapcsolatos hibák jelentkezhetnek.
Radeon ReLive-hoz kapcsolódó ismert, de még kijavításra váró hibajelenségek
◾ Az XBOX DVR alkalmazás összeakadhat a Radeon ReLive alkalmazással, így ha hibákat tapasztalunk a Radeon ReLive futtatása során, érdemes letiltani az XBOX DVR szolgáltatást, amennyiben az addig aktív volt.
◾A Radeon ReLive esetenként nem települ az AMD APU egységgel szerelt rendszerekre, de rendszerfagyásra, illetve felvételrögzítéssel kapcsolatos rendellenességekre is lehet számítani.
◾Battlefield 1 alatt villódzhat a felhasználói kezelőfelület, amennyiben Radeon ReLive segítségével felvételt készítünk az aktuális játékmenetről, az alkalmazott videokártya pedig csak 4 GB-nyi, vagy ennél kevesebb fedélzeti memóriával rendelkezik.
◾Amennyiben a Radeon ReLive segítségével egyetlen nagyon hosszú, több órán át tartó felvételt készítünk, képvillódzás jelentkezhet.
◾Az UWP alkalmazásoknál a Radeon ReLive segítségével késíztett felvételek első néhány képkockája kisebb képhibákat tartalmazhat.
◾A Radeon ReLive nem engedélyezi a felvételi beállítások módosítását, amennyiben az Instant Replay funkció engedélyezve van. Az Instant Replay kikapcsolásával és újbóli engedélyezésével orvosolható a hiba.
◾A Vulkan API-t használó játékok megállhatnak, amennyiben Radeon ReLive segítségével próbálunk felvételt készíteni.
◾A Radeon ReLive nem értesíti a felhasználót felvétel közben, hogy kevés szabad tárhely áll rendelkezésre.
A fentiekből remekül látszik, hogy bőven vannak még kijavításra váró hibák. Az új Radeon ReLive szoftver immár WHQL aláírással rendelkező változatban érkezett, operációs rendszerek terén pedig a Windows 7 SP1, a Windows 8.1 és a Windows 10 mellé passzol – és 32-bites, illetve 64-bites változatban egyaránt elérhető. A szoftver a Radeon HD7700/7700M sorozattól felfelé minden asztali és mobil videokártyát támogat, APU egységek frontján pedig a Bristol Ridge és a Stoney Ridge sorozatú termékekhez telepíthető. Letöltéséhez ide kell ellátogatni.