Az AMD a Catalyst 13.8-as driver első publikus béta kiadását korábban már elérhetővé tette: ez a driver azért volt fontos, mert a Frame Pacing szolgáltatás jóvoltából segített a multi-GPU rendszerek esetében abban, hogy a képkocka renderelések között eltelt idő nagyjából egyenlő legyen, így a korábban tapasztalt úgynevezett mikro-akadozások végre eltűntek.
Ma megérkezett a Catalyst 13.8-as eszközillesztő-szoftver második béta kiadása is, amely mind a multi-GPU, mint pedig az egy GPU-ra támaszkodó konfigurációkhoz kínál némi teljesítménynövekedést. A szóban forgó driver az AMD hivatalos weboldalán keresztül - egészen pontosan innen - már elérhető, de csak Windows 7 SP1, illetve Windows 8 operációs rendszerekhez.
Hogy milyen újításokkal érkezik a Catalyst 13.8 második bétája? Nos, erről az alábbi felsorolás ad pontos képet:
[list type="unordered"]
[*]Saint Rows 4: Akár 25%-os teljesítménynövekedés 1920 x 1080 pixeles felbontás és Ultra minőség-beállítás alkalmazása mellett.
[*]Splinter Cell Blacklist: Akár 9%-os teljesítménynövekedés 1920 x 1080 pixeles felbontás és Ultra minőség-beállítás mellett.
[*]Final Fantasy XIV: Javuló egy GPU-s és CrossFireX teljesítmény.
[*]Far Cry 3 / Far Cry 3 Blood Dragon: A Catalyst Control Centerben történő élsimítás-engedélyezés után tapasztalható képhibák végre eltűnnek.
[*]Castlevania - Lords of Shadow: Javuló teljesítmény CrossFireX alatt.
[*]CrossFire Frame Pacing szolgáltatás: Javuló teljesítmény World of Warcraft, Sniper Elite, Watch Dogs és Tomb Raider alatt.
[/list]
Sajnos az örömbe némi üröm is vegyül, ugyanis a Bioschock Infinite - Clash in the Clouds DLC esetében a Frame Pacing sajnos nem működik tökéletesen: ha a mikro-akadozásokat kiküszöbölő funkciót engedélyezzük, a játék kifagyhat. Az AMD éppen ezért nem is javasolja a funkció engedélyezését a szóban forgó cím esetében - a "fícsör" a Catalyst Control Centeren belül kapcsolható ki-, illetve be, és a szolgáltatás működése alkalmazásonként szabályozható.
Persze a Frame Pacing esetében egyéb problémák is vannak. A szolgáltatás a DirectX 9 alapú játékok esetében sajnos nem működik. További megkötés, hogy a szolgáltatást csak egyetlen monitorral ellátott rendszeren lehet alkalmazni, méghozzá maximum 2560 x 1600 pixeles felbontásig - ezen a tényen az új, második béta driver megjelenése sem változtatott.
A jövőben a fenti limitek remélhetőleg megszűnnek, így a repertoárba a 4K-s kijelzők, illetve az Eyefinity alapú többmonitoros rendszerek támogatása is bekerülhet.