Tavaly október óta megszaporodott azon felhasználói panaszok száma a különböző fórumokon, amelyek a WiFi hálózat szakadozásáról, az internetkapcsolat ideiglenes megszűnéséről, vagy éppen az adott router teljes leállásáról szólnak. Mivel a jelenség elég sok gyártó routerénél felmerült, eleinte nem is sikerült felfedezni, hogy az események között van kapcsolat: minden esetben dolgozott a háttérben egy Google Chromecast vagy egy Google Home, amelyeknél az androidos alkalmazások Cast funkciója is aktív volt. Ez lehetővé teszi, hogy a Chromecast és a Home különböző tartalmakat fogadjon a mobileszközökről, legyen szó videókról, zenékről vagy egyebekről.
Kiderül, hogy az ASUS, a Linksys, a Netgear, a TP-Link és a Synology termékeinél jelentkező furcsa anomáliák a Google eszközeinek köszönhetőek. A Cast funkció keretén belül az androidos alkalmazás – például a YouTube – normál esetben csak 20 másodpercenként küld ki MDNS multicast discovery csomagokat, hogy felfedezhesse a helyi vezeték nélküli hálózat Cast támogatással ellátott és kapcsolatban maradhasson velük. Ezt jellemzően ébredés után teszi az alkalmazás, hogy hamar rendelkezésre állhassanak a Cast funkciók. Igen ám, de az újabb androidos alkalmazások már nem pár csomagot, hanem egy egész seregnyi ilyen csomagot küldenek ki ébredés után – ha sokáig aludt az alkalmazás, akkor a TP-Link szakemberei szerint rövid idő alatt akár 100 000 ilyen csomag is érkezhet a vezeték nélküli routerhez. A router ekkora terhelés hatására vagy lekapcsolja az eszközt a hálózatról, vagy ideiglenesen megszakítja a WiFi kapcsolatot, de olyan is előfordul, hogy az internetkapcsolat szűnik meg egy időre, extrém esetben azonban a router is összeomolhat, amin csak egy újraindítás segít.
A jelenség létezését a reddit felhasználók is megerősítették, akik Cast támogatással ellátott eszközöknél hasonló problémát tapasztaltak, nem sokkal később pedig a Google is elismerte, valóban fennáll a probléma, amire a lehető leghamarabb frissítést készítenek. A hiba a router frissítésével is orvosolható, amennyiben készülékünk az alábbiak közé tartozik:
•Netgear gyorsjavítás az R7000-es modellhez
•Netgear frissítés az Orbi routerekhez
•TP-Link frissítés az Archer C1200-es routerhez
•Linksys frissítés a WRT3200ACM és WRT32X routerhez
A többi router esetében megoldás lehet, ha leválasztjuk a helyi vezetékes hálózatról a Chromecast és Home eszközöket, ha azok egyébként amúgy is használaton kívül vannak. A Google frissítése rövidesen megérkezhet, utána remélhetőleg helyreáll a rend.