Shop menü

KULCSFONTOSSÁGÚ SZOLGÁLTATÁST TESZ FIZETŐSSÉ ELON MUSK

Az X folyamatosan keresi, mivel lehetne még tovább növelni a bevételeket, és a továbbiakban már a frissen átnevezett X Pro is előfizetéshez lesz kötve.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Kulcsfontosságú szolgáltatást tesz fizetőssé Elon Musk

A Twitter átnevezésével egy olyan helyzet alakult ki, ami lehetőséget ad Elon Musknak és az X vezetésének arra, hogy radikálisabb lépéseket is megtegyenek. Kisebb vihart kavarnak most azok a döntések, amik később fájók lehetnek az embereknek. Az egykor különálló szolgáltatás, a TweetDeck így kerül most fizetőfal mögé.

A TweetDeck sem TweetDeck már egyébként, de ezt egy korábbi hírünkben volt alkalmunk megemlíteni. Az X-hez kapcsolódó felület a továbbiakban már az X Pro névre hallgat. Egészen eddig szabadon használhatták az emberek az X Prót, és ez arra szolgált, hogy egyszerűbb legyen a dolga azoknak az embereknek, akik nagyobb követői bázissal rendelkeznek. Ezt használva kényelmesen és gyorsan át lehet tekinteni az X-szel kapcsolatos tartalmakat, de innentől csak annak áll majd módjában ezt használni, aki fizet.

Nem konkrétan az X Pro lett fizetős, hanem arról van szó, hogy a korábban Twitter Blue néven ismert előfizetési modellhez lett láncolva.

A továbbiakban azok vehetik majd igénybe az X Pro szolgáltatást, akik rendelkeznek aktív X Premium előfizetéssel, ami ugyebár a Blue-t takartja. Ha valaki nem tagja ennek a körnek, és szeretne belépni az X Próra, a rendszer automatikusan azt a felületet fogja feldobni, ahol be lehet fizetni az X Premiumra. Így mindenki számára egyértelmű lesz, hogy mi a helyzet, de nem egy váratlan húzásról van szó egyébként.

Már korábban elkezdte előkészíteni a terepet az X ennek a változásnak. Már július elején jelezte a mikroblog az érdeklődők számára, hogy az X Pro kizárólag előfizetők számára lesz elérhető a továbbiakban. Lényegében még jól is jártak eddig az emberek, mert ez is késett, mint ahogy Elon Musk prognózisai általában. Július elején azt jelezte előre az X, hogy 30 napon belül megtörténik a szolgáltatás fizetőssé tétele, ehhez képest több mint 40 nap telt el. Pedig, ha egy valamivel, akkor a bevételszerzési lehetőségekkel minden téren igyekszik a lehető leggyorsabban haladni a platform.

Galéria megnyitása

Elon Musk idővel valószínűleg azt szeretné elérni, hogy szinte mindenki fizessen az X használatáért, és egyre jobb eszközöket vezet be annak érdekében, hogy az előfizetők tábora növekedjen. Nagyon tudatosan építkezik ebből a szempontból, mert mindig egy kicsit többet ad, folyamatosan bővíti azoknak az extráknak a felhozatalát, melyekkel egyre szélesebb közönség számára tudja vonzóvá tenni az X Premiumot.

Az X Pro fizetőfal mögé pakolása nem az elegáns lépések közé tartozik, azt azért hozzá kell tenni. Korábban főleg olyan plusz lehetőségekkel tudott nagyobb közönséget elérni az előfizetési lehetőség, mint a hosszabb és jobb minőségű videók megosztása, vagy a terjedelmesebb bejegyzések posztolása.

Az X Pro a közösségi média felületet menedzselők, újságírók, celebritások közkedvelt eszköze, tipikusan olyan emberek, akiket egyébként is szeretett volna már korábban az előfizetők táborába beterelni Musk, szóval ebből a szempontból ez jó húzás volt. A kérdés az, hogy meddig feszítheti a húrt az üzletember, mikor fogják azt mondani tényleg széles tömegek, hogy akkor ennyi volt, és más felületre távoznak. Mostanra ott a Threads is az opciók között, ami most nem áll túl jól, de a Meta két marékkal szórja most bele a pénzt, és egyelőre nemhogy fizetni nem kell érte, még reklámok sincsenek rajta.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére